Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 453 громади!

Вартість проїзду в маршрутках

Вартість проїзду в м.Чернігові стала коштувати 6 гривень.

Згідно в відповіддю на петицію https://e-dem.in.ua/chernihiv/Petition/View/1063 з перевізників були взяті зобов’язання щодо приведення рухомого складу до належного санітарного стану, поетапного оновлення транспортних засобів. Але ніяких реальних покращень умов перевезення у більшості перевізників за пів року не має. Маршрутки іржаві, з дірками на брудних сидіннях та стелі з якої капає вода. Водії грубі та подекуди неадекватні.

Пропоную повернути вартість проїзду до 5 грн. для тих перевізників які не можуть або не хочуть покращувати умови перевезення пасажирів, і дозволити підвищувати вартість тільки тим перевізникам які істотно оновили маршрутки, та більш якісно обслуговують пасажирів.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Шановний Романе Михайловичу!

Електронну петицію стосовно підвищення вартості проїзду в автобусах міських маршрутів уважно розглянуто. За результатом повідомляємо наступне.
Рішенням виконавчого комітету міської ради від 13.12.2018 № 638 «Про вартість проїзду у міському пасажирському автомобільному транспорті» встановлено граничну вартість разового квитка на проїзд в автобусі для перевезення пасажирів у межах міста Чернігова – 6,00 грн. Цей документ, відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», підпадає під визначення регуляторного акту.
Дане рішення було прийнято виконавчим комітетом міської ради на підставі наступного.
Згідно з пунктом 1.6 Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту (далі - Методика), затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175, перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг пасажирського автомобільного транспорту, що не залежать від господарської діяльності автомобільного перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш, ніж на 10 %.
З моменту подання розрахунків попередніх тарифів та їх розгляду (червень 2018 року) на момент розгляду встановлених тарифів (жовтень 2018 року) відбулося зростання вартості палива:
- дизпаливо - на 22% (з 24,50 грн./л до 30,00 грн./л),
- стиснений газ – на 26% (12,50 грн./л до 15,77 грн./л).
Відповідно до Статті 6 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» суб'єкти господарювання мають право подавати до регуляторних органів пропозиції про необхідність підготовки проектів регуляторних актів, а також про необхідність їх перегляду.
Враховуючи зростання складових витрат, перевізники міста Чернігова надали розрахунки тарифів на міські пасажироперевезення у розмірах від 7,80 грн. до 11,45 грн.
Після ретельної перевірки наданих документів, граничну вартість разового квитка на проїзд у автобусі (6,00 грн.) встановлено у меншому розмірі, ніж розрахункові тарифи перевізників, керуючись чинними нормативно-правовими актами України.
Отже, граничну вартість разового квитка на проїзд у автобусі встановлено, виходячи з нормативних розрахунків вартості пасажироперевезень, виконаних з урахуванням положень Методики, наказів Міністерства транспорту і зв’язку України: від 10.02.1998 № 43 «Про затвердження Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті», від 20.05.2006 №488 «Про затвердження Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі», від 20.05.2006 № 489 «Про затвердження Експлуатаційних норм середнього ресурсу акумуляторних свинцевих стартерних батарей колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі», від 15.12.1995 № 7/1-4-1071п «Про затвердження Норм витрат на технічне обслуговування і поточний ремонт по базових марках автомобілів», від 30.03.1998 № 102 «Про затвердження Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту». Також враховано відповідні скориговані розрахунки перевізників міста Чернігова та розрахунковий обсяг пасажироперевезень, сформований на основі даних з обстежень пасажиропотоку управлінням транспорту, транспортної інфраструктури та зв’язку Чернігівської міської ради.
Враховуючи результати розрахунків, робоча група з питань реалізації цінової політики у житлово-комунальному господарстві та на міському пасажирському транспорті погодила встановлення граничної вартості разового квитка на проїзд у автобусі для перевезення пасажирів в межах міста Чернігова на рівні 6,00 грн. та рекомендувала виконавчому комітету міської ради прийняти відповідне рішення.
Отже, відповідно до положень чинного законодавства України, виконавчий комітет Чернігівської міської ради не мав підстав для відмови у підвищенні граничної вартості проїзду.
Звертаємо увагу, що, відповідно до статей 43 і 44 Закону України «Про автомобільний транспорт», визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах, організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов'язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п'яти років.
В Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, зокрема, зазначено: «Якщо перевізником-претендентом на один чи кілька об’єктів конкурсу є тільки один автомобільний перевізник, він визнається переможцем у разі його відповідності вимогам статей 45 і 46 Закону України «Про автомобільний транспорт».
Підсумовуючи, повідомляємо, що при визначенні переможців конкурсів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах міста Чернігова члени конкурсного комітету часто не мають можливості обрати серед декількох претендентів кращого, оскільки доводиться автоматично призначати переможцем єдиного, хто надав транспорт та документи згідно з вимогами чинного законодавства. В той же час на деякі маршрути пропонується рухомий склад, який не відповідає встановленим умовам, або не подає документи жоден претендент. Приймаючи участь у конкурсах, перевізники взяли на себе зобов’язання оновлювати транспорт, який не відповідає вимогам організатора. Терміни та об’єми інвестиційних зобов’язань зазначені у договорах з переможцями.
Але, зважаючи на велику кількість застарілих автобусів малої місткості, що досі обслуговують міські маршрути, оновлення відбувається поступово, протягом терміну дії договорів, щоб інвестиційне навантаження на автотранспортні підприємства міста було ефективно розподілено у часі.
Невиконання інвестиційних зобов’язань тягне за собою розірвання договору. В той же час законних підстав для зниження граничної вартості разового квитка на проїзд у автобусі лише для окремої категорії суб’єктів господарювання, а саме порушників, наразі не існує.
Звертаємо увагу, що підприємства гостро відчувають дефіцит працівників за професією «водій автобусу» з причини їх масового від’їзду до більших міст та інших країн, що негативно позначається на якості та культурі обслуговування пасажирів.
Проте, управління за допомогою планових та позапланових перевірок здійснює контроль зовнішнього вигляду та поведінки водіїв громадського транспорту, роботи системи GPS-моніторингу, а також стану транспортних засобів. У разі виявлення фактів невиконання умов договору до перевізників застосовуються штрафні санкції та усуваються порушення. До водіїв транспортних засобів керівництвом підприємств застосовуються дисциплінарні стягнення.


Начальник управління О. М. Рижий
Додаток до рішення

Категорія

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Петицію підписали 430 осіб з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Буряк Роман Михайлович

Початок збору підписів:

29 грудня 2018 р.

Відповідь дана:

11 січня 2019 р.