Оберіть вашу громаду
Скасувати
+ ще 453 громади!
ЗАЛИШТЕ «ЯЛІВЩИНУ» У СПОКОЇ!
Чернігову дуже пощастило, оскільки не дуже багато обласних центрів в Україні можуть похвалитися наявністю об’єкту природньо – заповідного фонду в межах свого міста, таким як регіонально – ландшафтний парк «Ялівщина», що після довгих років суперечок і протистоянь між громадськістю і владою, був нарешті створений рішенням Чернігівської обласної ради від 28 березня 2014 року «Про створення регіонального ландшафтного парку «Ялівщина», площею 168,7 га. з метою збереження та відтворення цінних природних комплексів, генофонду рослинного і тваринного світу. А рішенням Чернігівської обласної ради від 17.06.2014 р. для управління об’єктом ПЗФ, забезпечення організації еколого-освітньої, рекреаційної та господарської діяльності було створено Комунальний заклад «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» Чернігівської обласної ради.
Але не дуже пощастило самому об’єкту природньо – заповідного фонду, оскільки протягом десятиліть окремі представники місцевої влади і наближених до влади осіб розглядали «Ялівщину» не, як унікальний рекреаційний ресурс, не як улюблене місце відпочинку містян, а виключно, як об’єкт власного збагачення. І як наслідок цього ми маємо котеджні містечка: «Царське село - 1» на місця колишнього піонертабору «Супутник», ми маємо «Царське село-2», між пологовим будинком і автокооперативом, а також напередодні широкомасштабного вторгнення невідомими особами вже було знищено тисячі дерев під майбутнє «Царське село – 3». І не є таємницею, що в межах останніх двох згаданих котеджних містечок кілька земельних ділянок належать членам сім’ї чернігівського міського голови.
Аби убезпечити територію РЛП «Ялівщина» від майбутніх зазіхань, попри шалений супротив окремих структурних підрозділів Чернігівської міської ради, в грудні 2021 року Комунальний заклад «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» таки затвердив розроблений проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природньо-заповідного фонду і затверджені, відповідно до вимог пункту 3 частини 3 статті 186 Земельного Кодексу України та статті 47 Закону України «Про землеустрій», межі РЛП «Ялівщина» були внесені до Державного земельного кадастру. Варто зазначити, що в межі РЛП увійшов і Центр туристсько – оздоровчої та виховної роботи з дітьми та молоддю та огороджена територія навколо нього.
Але попри все це, Чернігівська обласна рада, де фракція партії чернігівського міського голови має більшість, зняла з розгляду питання затвердження Проекту організації території РЛП «Ялівщина», яким навіть в межах господарської зони парку заборонялось будь-яке будівництво за винятком будинків і споруд для потреб РЛП. І після кулуарного зняття цього питання з розгляду обласною радою, на розгляд Чернігівської міської ради, заплановане на 23 грудня 2022 року виноситься питання щодо надання Фонду комунального майна Чернігівської міської ради дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення на земельну ділянку, орієнтовною площею 3,5000 га, по вул. 77-ї Гвардійської Дивізії, 7 для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення з подальшою передачею земельної ділянки в постійне користування.
Яка мета прийняття цього рішення, чернігівський міський голова озвучив ще в жовтні 2021 року. Зокрема, після розробки проекту землеустрою, виставити будівлю так званого «Будинку колгоспника» разом з 3,5 гектарами землі на аукціон для продажу, після чого новий власник будівлі і землі навколо зможе вже робити на своїй приватній території все, що йому заманеться.
Вважаємо, що такі питання не можуть прийматися одноосібно ані чернігівським міським головою, ані будь-яким іншим посадовцем. Перед винесенням в сесійний зал цього питання не відбувалось ані обіцяного громадського обговорення (хоча питання використання територій об’єктів ПЗФ взагалі мають вирішуватися шляхом місцевого референдуму), ані консультацій з депутатами не з провладної фракції. Проект рішення виноситься з ігноруванням встановлених меж РЛП і проекту організації РЛП «Ялівщина», а тому складається враження, що хтось дуже хоче прибрати до рук цей ласий шматок землі і звести, якщо не багатоповерхівки, то якесь чергове котеджне містечко замість того, аби використати цю будівлю і територію в інтересах містян, для молоді та дітей.
Мета цієї петиції – зняти з розгляду і ввести мораторій на розгляд будь-яких земельних питань, які стосуються території РЛП «Ялівщина» у визначених у встановленому законом порядку межах. В разі набрання петицією необхідної кількості голосів і якщо на момент розгляду цієї петиції рішення щодо надання Фонду комунального майна Чернігівської міської ради дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення на земельну ділянку, орієнтовною площею 3,5000 га, по вул. 77-ї Гвардійської Дивізії, 7 для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення з подальшою передачею земельної ділянки в постійне користування буде прийнято, вимагаємо на наступній найближчий сесії ернігівської міської ради визнати це рішення таким, що втратило чинність.
Будь-ласка, залиште вже Ялівщину у спокої!
Автори петиції : Рейко М.М.
Гашпар О.Р.
Але не дуже пощастило самому об’єкту природньо – заповідного фонду, оскільки протягом десятиліть окремі представники місцевої влади і наближених до влади осіб розглядали «Ялівщину» не, як унікальний рекреаційний ресурс, не як улюблене місце відпочинку містян, а виключно, як об’єкт власного збагачення. І як наслідок цього ми маємо котеджні містечка: «Царське село - 1» на місця колишнього піонертабору «Супутник», ми маємо «Царське село-2», між пологовим будинком і автокооперативом, а також напередодні широкомасштабного вторгнення невідомими особами вже було знищено тисячі дерев під майбутнє «Царське село – 3». І не є таємницею, що в межах останніх двох згаданих котеджних містечок кілька земельних ділянок належать членам сім’ї чернігівського міського голови.
Аби убезпечити територію РЛП «Ялівщина» від майбутніх зазіхань, попри шалений супротив окремих структурних підрозділів Чернігівської міської ради, в грудні 2021 року Комунальний заклад «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» таки затвердив розроблений проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природньо-заповідного фонду і затверджені, відповідно до вимог пункту 3 частини 3 статті 186 Земельного Кодексу України та статті 47 Закону України «Про землеустрій», межі РЛП «Ялівщина» були внесені до Державного земельного кадастру. Варто зазначити, що в межі РЛП увійшов і Центр туристсько – оздоровчої та виховної роботи з дітьми та молоддю та огороджена територія навколо нього.
Але попри все це, Чернігівська обласна рада, де фракція партії чернігівського міського голови має більшість, зняла з розгляду питання затвердження Проекту організації території РЛП «Ялівщина», яким навіть в межах господарської зони парку заборонялось будь-яке будівництво за винятком будинків і споруд для потреб РЛП. І після кулуарного зняття цього питання з розгляду обласною радою, на розгляд Чернігівської міської ради, заплановане на 23 грудня 2022 року виноситься питання щодо надання Фонду комунального майна Чернігівської міської ради дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення на земельну ділянку, орієнтовною площею 3,5000 га, по вул. 77-ї Гвардійської Дивізії, 7 для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення з подальшою передачею земельної ділянки в постійне користування.
Яка мета прийняття цього рішення, чернігівський міський голова озвучив ще в жовтні 2021 року. Зокрема, після розробки проекту землеустрою, виставити будівлю так званого «Будинку колгоспника» разом з 3,5 гектарами землі на аукціон для продажу, після чого новий власник будівлі і землі навколо зможе вже робити на своїй приватній території все, що йому заманеться.
Вважаємо, що такі питання не можуть прийматися одноосібно ані чернігівським міським головою, ані будь-яким іншим посадовцем. Перед винесенням в сесійний зал цього питання не відбувалось ані обіцяного громадського обговорення (хоча питання використання територій об’єктів ПЗФ взагалі мають вирішуватися шляхом місцевого референдуму), ані консультацій з депутатами не з провладної фракції. Проект рішення виноситься з ігноруванням встановлених меж РЛП і проекту організації РЛП «Ялівщина», а тому складається враження, що хтось дуже хоче прибрати до рук цей ласий шматок землі і звести, якщо не багатоповерхівки, то якесь чергове котеджне містечко замість того, аби використати цю будівлю і територію в інтересах містян, для молоді та дітей.
Мета цієї петиції – зняти з розгляду і ввести мораторій на розгляд будь-яких земельних питань, які стосуються території РЛП «Ялівщина» у визначених у встановленому законом порядку межах. В разі набрання петицією необхідної кількості голосів і якщо на момент розгляду цієї петиції рішення щодо надання Фонду комунального майна Чернігівської міської ради дозволу на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення на земельну ділянку, орієнтовною площею 3,5000 га, по вул. 77-ї Гвардійської Дивізії, 7 для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення з подальшою передачею земельної ділянки в постійне користування буде прийнято, вимагаємо на наступній найближчий сесії ернігівської міської ради визнати це рішення таким, що втратило чинність.
Будь-ласка, залиште вже Ялівщину у спокої!
Автори петиції : Рейко М.М.
Гашпар О.Р.
ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ
На Ваше звернення через електронну петицію «Залиште «Ялівщину» у спокої!» від 28 грудня 2022 року, яка набрала визначену законодавством кількість підписів для її розгляду, повідомляємо наступне.
Земельним кодексом України передбачена чітка та нормативно
врегульована процедура оформлення земельних ділянок державної та комунальної форм власності.
Зокрема, частиною 3 статті 186 Земельного кодексу України закріплено вимогу, що проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон,
обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів
погоджуються з власниками, користувачами земельних ділянок, що
включаються до території природно-заповідного фонду, іншого
природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів без їх вилучення, крім випадків, коли обмеження безпосередньо
встановлені законом або прийнятими відповідно до нього нормативноправовими актами.
Вами, як автором електронної петиції зазначено про затвердження у грудні 2021 року комунальним закладом «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» розроблений проект землеустрою щодо організації і встановлення меж території природньо-заповідного фонду та затвердження меж РЛП «Ялівщина» з внесенням їх до Державного земельного кадастру.
Проте такі твердження не відповідають дійсності, оскільки поняття
формування земельної ділянки, як об’єкта правовідносин у відповідності до вимог ст.791 Земельного кодексу України та встановлення обмеження щодо певної території землі не є тотожними.
Рішенням Чернігівської обласної ради від 17 червня 2014 року створено комунальний заклад «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» Чернігівської обласної ради, рішенням Чернігівської міської ради від 20 червня
2014 року надано дозвіл комунальному закладу «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» Чернігівської обласної ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною орієнтовною площею 168,7 га за рахунок земель запасу комунальної власності міської ради для функціонування регіонального ландшафтного парку «Ялівщина» з подальшою передачею зазначених земельних ділянок до спільної власності
територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, при умові розроблення та затвердження в установленому порядку землевпорядної документації протягом року.
Але ні протягом року, ні за весь час з дати прийняття рішення до
сьогоднішнього дня такий проект наданий не був, а отже, Чернігівською міською радою, як власником земель комунальної власності у межах території міста та суміжним землекористувачем, проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки взагалі не погоджувався, кадастровий номер земельній ділянці органом Держгеокадастру також не присвоєно.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про Державний земельний
кадастр» кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
168,7 га – це площа саме «загальна» та «орієнтовна», як і сказано в
рішенні. Тобто на цій же території знаходиться низка інших об’єктів різних форм власності. Тут є земельні ділянки які перебувають як в приватній, так і в державній та комунальній формі власності.
Тож виникає питання, що відображено на кадастровій карті? З цього питання зазначаємо, що до Державного земельного кадастру внесено лише інформацію щодо обмежень накладених на певну територію земель комунальної власності, яка відображена в шарі природно-заповідний фонд, тоді як відповідно до містобудівної документації та, зокрема, Генерального плану міста, дана земельна ділянка визначена як територія на якій розміщено рекреаційні заклади.
Територія, на якій розташований об’єкт нерухомого майна комунальної власності, є однією з ділянок, яка знаходиться в межах території запроектованої для створення регіонального ландшафтного парку «Ялівщина» та належить до земель запасу Чернігівської міської ради (в таких межах і такою конфігурацією
вона перебувала у користуванні усіх попередніх користувачів, в тому числі і в Чернігівського міського центру туристично - оздорочої та виховної роботи з дітьми і молоддю).
Відповідно до статті 50 Земельного кодексу України до земель
рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.
Стаття 51 Земельного кодексу України визначає, що до земель
рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об’єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристичнооздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об’єктів, а також
земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об’єктів стаціонарної рекреації.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради.
Враховуючи вищевикладене, Чернігівською міською радою приймаючи рішення 23.12.2022 року про надання дозволу фонду комунального майна Чернігівської міської ради на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 3,5000 га, за адресою по вул.77 Гвардійської Дивізії, 7, для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення з подальшою передачею земельної ділянки в постійне користування, реалізовано передбачене законодавством право територіальної громади міста, як власника комунального майна (земельної ділянки та об’єкта нерухомості - будівлі) на оформлення правовстановлюючих документів на зазначену земельну ділянку. Цільове призначення земельної
ділянки визначено з врахуванням містобудівної документації та встановлених обмежень відповідно до затверджених кодів КВЦПЗ.
За змістом петиції не зазначено нову, істотно значиму та остовірну
інформацію або документи, які не були враховані при прийнятті Чернігівською міською радою рішення від 23.12.2022 року № 26/VIIІ-21 «Про надання дозволів на розроблення проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам», відповідно, відсутні підстави для розгляду питання на сесії міської
ради щодо визнання його таким, що втратило чинність, а також щодо введення мораторію із земельних питань, які стосуються території РЛП «Ялівщина».
Міський голова Владислав АТРОШЕНКО
Земельним кодексом України передбачена чітка та нормативно
врегульована процедура оформлення земельних ділянок державної та комунальної форм власності.
Зокрема, частиною 3 статті 186 Земельного кодексу України закріплено вимогу, що проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон,
обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів
погоджуються з власниками, користувачами земельних ділянок, що
включаються до території природно-заповідного фонду, іншого
природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів без їх вилучення, крім випадків, коли обмеження безпосередньо
встановлені законом або прийнятими відповідно до нього нормативноправовими актами.
Вами, як автором електронної петиції зазначено про затвердження у грудні 2021 року комунальним закладом «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» розроблений проект землеустрою щодо організації і встановлення меж території природньо-заповідного фонду та затвердження меж РЛП «Ялівщина» з внесенням їх до Державного земельного кадастру.
Проте такі твердження не відповідають дійсності, оскільки поняття
формування земельної ділянки, як об’єкта правовідносин у відповідності до вимог ст.791 Земельного кодексу України та встановлення обмеження щодо певної території землі не є тотожними.
Рішенням Чернігівської обласної ради від 17 червня 2014 року створено комунальний заклад «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» Чернігівської обласної ради, рішенням Чернігівської міської ради від 20 червня
2014 року надано дозвіл комунальному закладу «Регіональний ландшафтний парк «Ялівщина» Чернігівської обласної ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок загальною орієнтовною площею 168,7 га за рахунок земель запасу комунальної власності міської ради для функціонування регіонального ландшафтного парку «Ялівщина» з подальшою передачею зазначених земельних ділянок до спільної власності
територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, при умові розроблення та затвердження в установленому порядку землевпорядної документації протягом року.
Але ні протягом року, ні за весь час з дати прийняття рішення до
сьогоднішнього дня такий проект наданий не був, а отже, Чернігівською міською радою, як власником земель комунальної власності у межах території міста та суміжним землекористувачем, проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки взагалі не погоджувався, кадастровий номер земельній ділянці органом Держгеокадастру також не присвоєно.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про Державний земельний
кадастр» кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
168,7 га – це площа саме «загальна» та «орієнтовна», як і сказано в
рішенні. Тобто на цій же території знаходиться низка інших об’єктів різних форм власності. Тут є земельні ділянки які перебувають як в приватній, так і в державній та комунальній формі власності.
Тож виникає питання, що відображено на кадастровій карті? З цього питання зазначаємо, що до Державного земельного кадастру внесено лише інформацію щодо обмежень накладених на певну територію земель комунальної власності, яка відображена в шарі природно-заповідний фонд, тоді як відповідно до містобудівної документації та, зокрема, Генерального плану міста, дана земельна ділянка визначена як територія на якій розміщено рекреаційні заклади.
Територія, на якій розташований об’єкт нерухомого майна комунальної власності, є однією з ділянок, яка знаходиться в межах території запроектованої для створення регіонального ландшафтного парку «Ялівщина» та належить до земель запасу Чернігівської міської ради (в таких межах і такою конфігурацією
вона перебувала у користуванні усіх попередніх користувачів, в тому числі і в Чернігівського міського центру туристично - оздорочої та виховної роботи з дітьми і молоддю).
Відповідно до статті 50 Земельного кодексу України до земель
рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.
Стаття 51 Земельного кодексу України визначає, що до земель
рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об’єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристичнооздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об’єктів, а також
земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об’єктів стаціонарної рекреації.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради.
Враховуючи вищевикладене, Чернігівською міською радою приймаючи рішення 23.12.2022 року про надання дозволу фонду комунального майна Чернігівської міської ради на розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 3,5000 га, за адресою по вул.77 Гвардійської Дивізії, 7, для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення з подальшою передачею земельної ділянки в постійне користування, реалізовано передбачене законодавством право територіальної громади міста, як власника комунального майна (земельної ділянки та об’єкта нерухомості - будівлі) на оформлення правовстановлюючих документів на зазначену земельну ділянку. Цільове призначення земельної
ділянки визначено з врахуванням містобудівної документації та встановлених обмежень відповідно до затверджених кодів КВЦПЗ.
За змістом петиції не зазначено нову, істотно значиму та остовірну
інформацію або документи, які не були враховані при прийнятті Чернігівською міською радою рішення від 23.12.2022 року № 26/VIIІ-21 «Про надання дозволів на розроблення проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам», відповідно, відсутні підстави для розгляду питання на сесії міської
ради щодо визнання його таким, що втратило чинність, а також щодо введення мораторію із земельних питань, які стосуються території РЛП «Ялівщина».
Міський голова Владислав АТРОШЕНКО
Категорія
ЕКОЛОГІЯПетицію підписали 289 осіб з 250 необхідних.