Оберіть вашу громаду
Скасувати
+ ще 469 громад!
Щодо розселення, прийому та забезпечення законного порядку щодо прийому біженців з Афганістану у Дніпрі
Короткий виклад петиції: громада міста Дніпро просить ЗАБЕЗПЕЧИТИ виконання існуючих норм та підтримати громадський порядок, в зв’язку з прийняттям біженців з Афганістану на території м. Дніпро та України.
Детально:
14-го квітня 2021 року американський Президент Джо Байден заявив про намір вивести американські війська з Афганістану. Практично відразу після цього владу в країні почали захоплювати ісламські фундаменталісти з терористичної організації "Талібан", проти якої американська армія та офіційна влада Афганістану боролися останні 20 років. 16-го серпня організація “Талібан” взяла під контроль всю територію Афганістану і встановила там владу, засновану на законах шаріату.
Громадяни Афганістану, які з тих чи інших причин не хочуть або не можуть жити під владою Талібану - намагаються покинути країну, що гарантовано їм п.2 ч.А та п.2 ч.В ст. 1 Конвенції ООН “про статус біженців” (далі - Конвенція) . У списку держав, які готові їх прийняти, опинилась і Україна. Зокрема, прем'єр-міністр Денис Шмигаль заявив, що Україна готова прийняти і розмістити у себе 5 тисяч біженців з Афганістану, з яких лише 370, на цей момент, звернулися за статусом біженця і прибули в Україну евакуаційними рейсами, тобто єдині на даний момент, хто може розраховувати на статус біженця. Наголошую що згідно ст. 6 Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” (далі - Закон) - статус біженців не можуть отримати особи, які до прибуття в Україну були визнанні біженцями в іншій країні або які до прибуття в Україну з наміром бути визнаною біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, перебувала в третій безпечній країні.
Оскільки, відповідно ст. 3 Закону накладено заборону на вислання або примусового повернення біженців або осіб, що потребують додаткового або тимчасового захисту, потрібно забезпечити відповідні умови, які не порушували б норми, встановлені міжнародними договорами, прийнятими і ратифікованими Україною, а також відповідних норм національного законодавства, при цьому забезпечували спокій та гарантували недоторканність прав громадян України, як громадян країни, що приймає біженців та осіб, що потребують додаткового або тимчасового захисту.
Слід також наголосити на тому, що Дніпровська громада не має виділяти більше коштів, ніж цього вимагає національне та міжнародне законодавство, оскільки такі кошти повинні бути спрямовані, у першу чергу, на задоволення потреб громади. Оскільки нічліг, сніданки і вечері, дитячий садок та медична допомога протягом трьох місяців для матері та трьох маленьких дітей в очікуванні подання заяви про надання притулку – цілком достатні умови, що не містять порушення статті 3 (заборона катування і нелюдського або такого, що принижує гідність, поводження) Конвенції про захист прав та основоположних свобод - немає жодного сенсу переходити за цю межу, оскільки це змусить витратити більше коштів з бюджету громади, чим спричинить погіршення добробуту громадян і благоустрою міста.
Проте, слід розглянути занепокоєння, які виникають через наступні фактори:
Серед осіб, що вимушено втекли до України можуть бути особи, які вчинили тяжкий злочин неполітичного характеру до того, як були допущені до України або вчинили дії, що суперечать цілям і принципам ООН. Згідно п. b ч. F ст. 1 Конвенції - дія цієї конвенції на таких осіб не поширюються, проте вони можуть нести небезпеку громадській безпеці. Відповідно до того, слід провести розслідування, щодо кожної особи, що просить про статус біженця.
Оскільки відповідних повноважень у органів місцевого самоврядування м. Дніпро - немає, слід звернутися з клопотанням про індивідуальне розслідування та ідентифікацію осіб, що просять статусу біженця, до компетентних органів.
На основі вищесказаного ПРОПОНУЮ:
1. Звернутися до компетентного органу, щодо перевірки осіб, що претендують на статус біженців в Україні, задля виявлення осіб на яких не розповсюджується дія Конвенції на підставах абз. 5-6 ч.1 ст. 6 ЗУ «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» або через вчинення ними неполітичних злочинів на території Афганістану.
2. Забезпечити тільки ті умови, які не перевищують вимоги встановлені нормами національного законодавства та міжнародними нормами та договорами, що були ратифіковані Україною, з метою недопущення погіршення добробуту громадян України
Детально:
14-го квітня 2021 року американський Президент Джо Байден заявив про намір вивести американські війська з Афганістану. Практично відразу після цього владу в країні почали захоплювати ісламські фундаменталісти з терористичної організації "Талібан", проти якої американська армія та офіційна влада Афганістану боролися останні 20 років. 16-го серпня організація “Талібан” взяла під контроль всю територію Афганістану і встановила там владу, засновану на законах шаріату.
Громадяни Афганістану, які з тих чи інших причин не хочуть або не можуть жити під владою Талібану - намагаються покинути країну, що гарантовано їм п.2 ч.А та п.2 ч.В ст. 1 Конвенції ООН “про статус біженців” (далі - Конвенція) . У списку держав, які готові їх прийняти, опинилась і Україна. Зокрема, прем'єр-міністр Денис Шмигаль заявив, що Україна готова прийняти і розмістити у себе 5 тисяч біженців з Афганістану, з яких лише 370, на цей момент, звернулися за статусом біженця і прибули в Україну евакуаційними рейсами, тобто єдині на даний момент, хто може розраховувати на статус біженця. Наголошую що згідно ст. 6 Закону України “Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту” (далі - Закон) - статус біженців не можуть отримати особи, які до прибуття в Україну були визнанні біженцями в іншій країні або які до прибуття в Україну з наміром бути визнаною біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, перебувала в третій безпечній країні.
Оскільки, відповідно ст. 3 Закону накладено заборону на вислання або примусового повернення біженців або осіб, що потребують додаткового або тимчасового захисту, потрібно забезпечити відповідні умови, які не порушували б норми, встановлені міжнародними договорами, прийнятими і ратифікованими Україною, а також відповідних норм національного законодавства, при цьому забезпечували спокій та гарантували недоторканність прав громадян України, як громадян країни, що приймає біженців та осіб, що потребують додаткового або тимчасового захисту.
Слід також наголосити на тому, що Дніпровська громада не має виділяти більше коштів, ніж цього вимагає національне та міжнародне законодавство, оскільки такі кошти повинні бути спрямовані, у першу чергу, на задоволення потреб громади. Оскільки нічліг, сніданки і вечері, дитячий садок та медична допомога протягом трьох місяців для матері та трьох маленьких дітей в очікуванні подання заяви про надання притулку – цілком достатні умови, що не містять порушення статті 3 (заборона катування і нелюдського або такого, що принижує гідність, поводження) Конвенції про захист прав та основоположних свобод - немає жодного сенсу переходити за цю межу, оскільки це змусить витратити більше коштів з бюджету громади, чим спричинить погіршення добробуту громадян і благоустрою міста.
Проте, слід розглянути занепокоєння, які виникають через наступні фактори:
Серед осіб, що вимушено втекли до України можуть бути особи, які вчинили тяжкий злочин неполітичного характеру до того, як були допущені до України або вчинили дії, що суперечать цілям і принципам ООН. Згідно п. b ч. F ст. 1 Конвенції - дія цієї конвенції на таких осіб не поширюються, проте вони можуть нести небезпеку громадській безпеці. Відповідно до того, слід провести розслідування, щодо кожної особи, що просить про статус біженця.
Оскільки відповідних повноважень у органів місцевого самоврядування м. Дніпро - немає, слід звернутися з клопотанням про індивідуальне розслідування та ідентифікацію осіб, що просять статусу біженця, до компетентних органів.
На основі вищесказаного ПРОПОНУЮ:
1. Звернутися до компетентного органу, щодо перевірки осіб, що претендують на статус біженців в Україні, задля виявлення осіб на яких не розповсюджується дія Конвенції на підставах абз. 5-6 ч.1 ст. 6 ЗУ «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» або через вчинення ними неполітичних злочинів на території Афганістану.
2. Забезпечити тільки ті умови, які не перевищують вимоги встановлені нормами національного законодавства та міжнародними нормами та договорами, що були ратифіковані Україною, з метою недопущення погіршення добробуту громадян України
Категорія
ІНШІСтаном на 23 травня петицію підписали 10 осіб з 3000 необхідних.