Оберіть вашу громаду
Скасувати
+ ще 429 громад!
Розблокування аеропорту Дніпра для доступних міжнародних перельотів
12 жовтня 2021 року між Україною та Європейським Союзом було підписано Угоду «Про відкрите небо».
Цією Угодою передбачається, що будь-які європейські авіакомпанії (в тому числі лоукости) можуть здійснювати будь-яку кількість рейсів з українських аеропортів до будь-яких європейських чи українських міст – тобто, пасажири отримають значно більший, ніж є зараз, вибір напрямків для подорожей, значно більший вибір авіакомпаній з найвигіднішими умовами, з найбільшими гарантіями для пасажирів (у випадках скасування чи затримки рейсів) тощо.
Із підписанням Угоди серед українських та європейських авіакомпаній офіційно розпочинається конкуренція за «українського пасажира» - від чого виграють пересічні громадяни, оскільки чим більша конкуренція, тим нижчою буде ціна на квитки.
Із підписанням Угоди українські авіапасажири отримують значне розширення переліку міст у Європі, до яких вони зможуть дешево долетіти, скажімо, із Запоріжжя, Вінниці, Харкова тощо.
Ця Угода «Про відкрите небо» почала діяти негайно після її підписання.
Відтак, на сьогодні мешканці більшості міст України, в яких розташовані аеропорти, вже мають можливість (або хоча б – реальну перспективу в найближчі місяці) почати користуватись всіма перевагами, які надає «Відкрите небо» для авіапасажирів.
Проте ситуація з аеропортом в Дніпрі, за якою мешканці міста із глибоким сумом слідкують вже багато років, свідчить про те, що протягом дуже тривалого часу наш аеропорт буквально «витискає» з міста всі іноземні авіакомпанії, не надаючи їм погодження так званих «слотів» (тобто, відмовляючись зарезервувати для авіакомпаній час прильоту/вильоту до аеропорту).
Так було із Люфтганзою у 2005 році (аеропорт Дніпра відмовився погоджувати слоти), із Flydubai у 2013 році (авіакомпанія вже почала продавати квитки до Дніпра, але пізніше без пояснення причин аеропорт Дніпра відмовився від співробітництва), із Turkish Airlines у 2016 році (контракт між аеропортом Дніпра та турецькою авіакомпанією був розірваний аеропортом з грубими порушеннями – за 1 день, без попередження про розірвання). Авіакомпанія Белавіа двічі - у 2016 та у 2017 роках – намагалась почати літати до Дніпра, але також двічі отримала відмову від нашого аеропорту без пояснення причин. Остання міжнародна авіакомпанія пішла з Дніпра в 2021 році – Австрійські авіалінії не змогли погодити деталі подальшої співпраці з дніпровським аеропортом та переїхали до Запоріжжя. Навіть на сайті Антимонопольного комітету України є вказівка, що на ринку послуг із забезпечення посадки повітряного судна, які надаються на території міста Дніпра, а саме в аеропорту, існує монополія.
Мешканці Дніпра втомились від такого монопольного становища у аеропорті Дніпра, який на сьогодні фактично перестав відповідати статусу «міжнародного», адже з нього не літає жодна іноземна авіакомпанія. Більше того – навіть на внутрішніх рейсах зберігся лише один напрямок – до Києва.
Із підписанням Угоди «Про відкрите небо» дніпряни ще більше відчувають себе у «програшній ситуації» в порівнянні з мешканцями інших великих українських міст, де аеропорти працюють прозоро та конкурентно.
Відтак, вважаємо права, передбачені Угодою «Про відкрите небо», та інтереси жителів Дніпра порушеними, та звертаємось із закликом вжити всіх можливих заходів для відстоювання прав на користування всіма можливостями, які надає Угода «Про відкрите небо» українським пасажирам, через місцевий аеропорт «Дніпро», а також просимо вважати цю петицію (у випадку її підписання мешканцями нашого міста) – дорученням Дніпровській міській раді, як представницькому органу, від Дніпровської міської територіальної громади, а також всіх і кожного, хто підписав цю петицію, на представництво інтересів у будь-яких інституціях щодо відстоювання вищезазначених прав дніпрян.
Цією Угодою передбачається, що будь-які європейські авіакомпанії (в тому числі лоукости) можуть здійснювати будь-яку кількість рейсів з українських аеропортів до будь-яких європейських чи українських міст – тобто, пасажири отримають значно більший, ніж є зараз, вибір напрямків для подорожей, значно більший вибір авіакомпаній з найвигіднішими умовами, з найбільшими гарантіями для пасажирів (у випадках скасування чи затримки рейсів) тощо.
Із підписанням Угоди серед українських та європейських авіакомпаній офіційно розпочинається конкуренція за «українського пасажира» - від чого виграють пересічні громадяни, оскільки чим більша конкуренція, тим нижчою буде ціна на квитки.
Із підписанням Угоди українські авіапасажири отримують значне розширення переліку міст у Європі, до яких вони зможуть дешево долетіти, скажімо, із Запоріжжя, Вінниці, Харкова тощо.
Ця Угода «Про відкрите небо» почала діяти негайно після її підписання.
Відтак, на сьогодні мешканці більшості міст України, в яких розташовані аеропорти, вже мають можливість (або хоча б – реальну перспективу в найближчі місяці) почати користуватись всіма перевагами, які надає «Відкрите небо» для авіапасажирів.
Проте ситуація з аеропортом в Дніпрі, за якою мешканці міста із глибоким сумом слідкують вже багато років, свідчить про те, що протягом дуже тривалого часу наш аеропорт буквально «витискає» з міста всі іноземні авіакомпанії, не надаючи їм погодження так званих «слотів» (тобто, відмовляючись зарезервувати для авіакомпаній час прильоту/вильоту до аеропорту).
Так було із Люфтганзою у 2005 році (аеропорт Дніпра відмовився погоджувати слоти), із Flydubai у 2013 році (авіакомпанія вже почала продавати квитки до Дніпра, але пізніше без пояснення причин аеропорт Дніпра відмовився від співробітництва), із Turkish Airlines у 2016 році (контракт між аеропортом Дніпра та турецькою авіакомпанією був розірваний аеропортом з грубими порушеннями – за 1 день, без попередження про розірвання). Авіакомпанія Белавіа двічі - у 2016 та у 2017 роках – намагалась почати літати до Дніпра, але також двічі отримала відмову від нашого аеропорту без пояснення причин. Остання міжнародна авіакомпанія пішла з Дніпра в 2021 році – Австрійські авіалінії не змогли погодити деталі подальшої співпраці з дніпровським аеропортом та переїхали до Запоріжжя. Навіть на сайті Антимонопольного комітету України є вказівка, що на ринку послуг із забезпечення посадки повітряного судна, які надаються на території міста Дніпра, а саме в аеропорту, існує монополія.
Мешканці Дніпра втомились від такого монопольного становища у аеропорті Дніпра, який на сьогодні фактично перестав відповідати статусу «міжнародного», адже з нього не літає жодна іноземна авіакомпанія. Більше того – навіть на внутрішніх рейсах зберігся лише один напрямок – до Києва.
Із підписанням Угоди «Про відкрите небо» дніпряни ще більше відчувають себе у «програшній ситуації» в порівнянні з мешканцями інших великих українських міст, де аеропорти працюють прозоро та конкурентно.
Відтак, вважаємо права, передбачені Угодою «Про відкрите небо», та інтереси жителів Дніпра порушеними, та звертаємось із закликом вжити всіх можливих заходів для відстоювання прав на користування всіма можливостями, які надає Угода «Про відкрите небо» українським пасажирам, через місцевий аеропорт «Дніпро», а також просимо вважати цю петицію (у випадку її підписання мешканцями нашого міста) – дорученням Дніпровській міській раді, як представницькому органу, від Дніпровської міської територіальної громади, а також всіх і кожного, хто підписав цю петицію, на представництво інтересів у будь-яких інституціях щодо відстоювання вищезазначених прав дніпрян.
ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ
Електронну петицію «Розблокування аеропорту Дніпра для доступних міжнародних перельотів» було включено до проєкту Порядку денного 13 чергової сесії міської ради VIII скликання.
Після обговорення депутати Дніпровської міської ради проголосували і підтримали вищезазначену петицію («за» – 53, «проти» – 0, «утримався» – 1, «не голосував» – 1).
Після обговорення депутати Дніпровської міської ради проголосували і підтримали вищезазначену петицію («за» – 53, «проти» – 0, «утримався» – 1, «не голосував» – 1).
Категорія
ІНШІПетицію підписали 3090 осіб з 3000 необхідних.