Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 406 громад!

Про заборону діяльності УПЦ (МП) на території міста Дніпра

Так звана "Українська православна церква" та її структурні підрозділи, відома в суспільстві як УПЦ МП - це ворожа до України колабораціоністська організація, яка де-факто виконує роль структурного підрозділу ФСБ в Україні.

Починаючи з листопада 2022-го, співробітники Служби безпеки України провели ряд обшуків храмів УПЦ. Під час слідчих дій знайшли проросійську літературу, листування з "московськими кураторами" та паспорти РФ. Представники УПЦ МП неодноразово були помічені в колабораціонізмі, зв'язках з окупантами, виправданні російської агресії, українофобських висловлюваннях та інших злочинах проти України. Українці так і не почули від ключових ієрархів УПЦ МП засудження російської агресії, злочинів геноциду, скоєних російською окупаційною армією, засудження фактів колабораціонізму і прославляння держави-агресора з боку священиків УПЦ МП.

Функціонування ворожої церкви, яка виконує пропагандистські, шпигунські та інші підривні завдання ворога - це загроза національній безпеці України. Станом на березень 2023 року, згідно з соціологічними опитуваннями, понад 60% українців підтримують заборону цієї організації на території України.

Дніпровська міська рада як представницький орган територіальної громади міста Дніпра не має повноважень забороняти діяльність тієї чи іншої юридичної особи на території міста. УПЦ МП має бути ліквідована державою на національному рівні. Водночас, місцеве самоврядування не може ігнорувати нагальний суспільний запит і терміновість питання, зумовлену очевидними загрозами для національної безпеки. Дніпровська міська рада повинна діяти в межах і в спосіб повноважень, передбачених законом.

Тому пропонуємо Дніпровській міській раді:
1. Прийняти звернення до Верховної Ради України із проханням розглянути та підтримати законопроект про заборону діяльності московської церкви в Україні.
2. Розірвати з УПЦ (МП) будь-які договори на оренду земельних ділянок чи іншого землекористування.
3. Розірвати будь-які договори на оренду рухомого або нерухомого комунального майна.
4. Розірвати договори комунального обслуговування та надання комунальних послуг.
5. Розірвати інші договори та рішення, якими УПЦ МП надано права на користування комунальним майном, землею, послугами тощо.
6. Прийняти рішення про заборону будь-яким комунальним підприємствам, установам та організаціям укладати договори з УПЦ (МП).
7. Зупинити розгляд та зняти з розгляду усі проекти рішень щодо передачі УПЦ (МП) будь-яких земельних ділянок в оренду, у постійне користування тощо.
8. Прийняти рішення про мораторій на розгляд проектів рішень про передачу земельних ділянок територіальної громади міста Дніпра у користування або власність на будь-яких підставах та на будь-який строк УПЦ(МП).
9. За наявності правових підстав розпочати процес повернення у власність, розпорядження та користування територіальної громади міста Дніпра земельних ділянок та нерухомого майна, яке було передано УПЦ (МП) раніше в будь-який час та за будь-яких обставин.
10. Здійснити заходів за допомогою КП "Муніципальна варта" для недопуску розкрадання московськими попами майна релігійних громад та церков на території міста шляхом взяття під охорону церков, що знаходяться натериторії міста та майна в них до прийняття відповідних рішень щодо подальної приналежності цього майна.
11. З метою неджопущення проросійських провокацій та масових заворушень, захисту прав і свобод громадян, звернутись до військової адміністрації міста із пропозицією заборони проведення масових релігійних заходів на території храмів та на території поблизу храмів УПЦ (МП) у дні релігійних свят, таких як Пасха (16 квітня), Трійця (4 червня) та інші.
12. Звернутись до Дніпровської обласної ради із пропозицією прийняти аналогічні рішення на своєму пленарному засіданні.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Петиція "Про заборону діяльності УПЦ (МП) на території міста Дніпра" не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, тому вона розглянута як звернення громадян відповідно до статті 23-1 Закону України "Про звернення громадян".

За результатами розгляду виконуючий обов'язки Дніпровського міського голови повідомляє таке.

Згідно зі статтею 19 Конституції України та статтею 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон) органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Висновком релігієзнавчої експертизи Статуту про управління Української Православної Церкви на наявність церковно-канонічного зв’язку з Московським патріархатом, затвердженим Наказом Державної служби України з етнополітики та свободи совісті від 27.01.2023 № Н-8/11, встановлено, що Українська Православна Церква має церковно-канонічний зв’язок із російською православною церквою, є її структурним підрозділом і перебуває у відносинах підпорядкування.
Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 01.12.2022 «Про окремі аспекти діяльності релігійних організацій в Україні і застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», уведене в дію Указом Президента України від 01.12.2022 № 820/2022 (зі змінами), передбачає доручення Кабінету Міністрів України внести у двомісячний строк на розгляд Верховної Ради України законопроєкт щодо унеможливлення діяльності в Україні афілійованих із центрами впливу в Російській Федерації релігійних організацій відповідно до норм міжнародного права у сфері свободи совісті та зобов’язань України у зв’язку зі вступом до Ради Європи.
На розгляді Верховної Ради України перебувають законопроєкти від 23.11.2022 № 8221 «Про забезпечення зміцнення національної безпеки у сфері свободи совісті та діяльності релігійних організацій» та від 19.01.2023 № 8371 «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності в Україні релігійних організацій», однак обидва очікують розгляду.
На цей час готується звернення депутатів Дніпровської міської ради VIII скликання до Верховної Ради України щодо законодавчого врегулювання заборони діяльності на території України релігійних організацій Української Православної Церкви, яка має церковно-канонічний зв’язок із російською православною церквою, є її структурним підрозділом і перебуває у відносинах підпорядкування.
За інформацією департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, порядок надання та припинення прав володіння та користування земельними ділянками регулюється Земельним Кодексом України (далі – ЗКУ) та іншими нормативно-правовими актами у галузі земельних відносин.
Частиною другою статті 92 ЗКУ визначено, що релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності набувають право постійного користування земелькою ділянкою із земель державної та комунальної власності. Право постійного користування земельною ділянкою – це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Крім того, згідно зі статтею 141 ЗКУ визначено підстави припинення права користування земельною ділянкою, а саме: а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; в) припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; д) систематична несплата земельного податку або орендної плати; е) набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці; є) використання земельної ділянки у спосіб, що суперечить вимогам охорони культурної спадщини; ж) передача приватному партнеру, концесіонеру нерухомого майна, розміщеного на земельній ділянці, що перебуває в користуванні державного або комунального підприємства та є об’єктом державно-приватного партнерства або об’єктом концесії; з) припинення права користування надрами у разі закінчення встановленого спеціальним дозволом на користування надрами строку користування надрами (у разі передачі земельної ділянки державної, комунальної власності користувачу надр для здійснення діяльності з користування надрами).
Відповідно до частини першої статті 59 Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Тобто, рішення органів місцевого самоврядування поділяються на нормативні та індивідуальні (конкретні). Вищезазначені рішення є актом індивідуальної дії.
Рішенням Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009 у справі № 1-9/2009 про скасування актів органів місцевого самоврядування встановлено, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов’язані з реалізацією певних суб’єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб’єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання. Рішення органів місцевого самоврядування визнаються незаконними з ініціативи заінтересованих осіб у судовому порядку.
Аналогічна правова позиція погоджується із правовою позицією, викладеною у постановах Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 296/9690/15-а, від 06.03.2019 у справі № 2340/2921/18, від 24.07.2019 у справі № 182/2428/16-а (2-а/0182/102/2016), від 21.08.2019 у справі № 461/560/14-а, від 22.01.2020 у справі № 208/5023/17, від 02.04.2020 у справі № 335/8641/16-а (2-а/335/283/2016), від 09.04.2020 у справі № 810/899/17, від 24.07.2020 у справі № 819/1154/18.
Ураховуючи зазначене, заяви зацікавлених осіб про зобов’язання відповідної ради припинити право користування земельною ділянкою чи припинити оформлення правовстановлюючих документів на землю або здійснити ті або інші дії стосовно земельних ділянок задоволенню не підлягають, а примусове припинення прав на земельну ділянку або припинення оформлення документів може бути здійснено лише судовими або правоохоронними органами.
Стосовно заборони проведення масових релігійних заходів на території храмів та на території поблизу храмів УПЦ (МП) у дні релігійних свят, таких як Пасха (16 квітня), Трійця (4 червня) тощо, зазначаємо, що за інформацією департаменту з питань місцевого самоврядування, внутрішньої та інформаційної політики Дніпровської міської ради, згідно зі статтею 21 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» богослужіння, релігійні обряди, церемонії та процесії безперешкодно проводяться в культових будівлях і на прилеглій території, у місцях паломництва, установах релігійних організацій, на кладовищах, в місцях окремих поховань і крематоріях, квартирах і будинках громадян тощо.
Відповідно до статей 4, 5 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» будь-яке пряме чи непряме обмеження прав, встановлення прямих чи непрямих переваг громадян залежно від їх ставлення до релігії, так само як і розпалювання пов’язаних з цим ворожнечі й ненависті чи ображання почуттів громадян, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом. Держава не втручається у здійснювану в межах закону діяльність релігійних організацій, не фінансує діяльність будь-яких організацій, створених за ознакою ставлення до релігії.
Також інформуємо, що Дніпровська міська рада не має повноважень щодо надання офіційних роз’яснень законодавства та звертаємо увагу, що листи міської ради не є нормативно-правовими актами, вони мають лише інформаційний характер i не встановлюють правових норм.

Додатково повідомляємо, що на сорок першій черговій сесії міської ради VІІІ скликання прийнято рішення міської ради від 20.09.2023 № 64/41 «Про Звернення депутатів Дніпровської міської ради VIII скликання до Верховної Ради України» щодо законодавчого врегулювання заборони діяльності на території України релігійних організацій Української Православної Церкви, яка має церковно-канонічний зв’язок із Російською Православною Церквою, є її структурним підрозділом і перебуває у відносинах підпорядкування.

Категорія

ІНШІ

Станом на 13 вересня петицію підписали 1546 осіб з 3000 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Сердюк Роман Олександрович

Дата створення:

10 квітня 2023 р.