Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 469 громад!

ЗНИЩЕННЯ КОРУПЦІЇ

ПЕТИЦІЯ ПРО ЗНИЩЕННЯ КОРУПЦІЇ

Головне питання внутрішньої політики - боротьба з надкритичною проблемою України - КОРУПЦІЄЮ, яка перешкоджає перемозі над Росією. Боротьба з нею стосується кожного громадянина і він має знати усі можливі засоби боротьби.
ТОМУ:
1. Громадяни України, які є джерелом влади і мають право обирати і контролювати своїх обранців (ст. 5 Конституції), вимагають від Верховної Ради негайно внести зміни у «Виборчий Кодекс України» про право виборців самостійно у будь-який час відкликати свої голоси від обраних ними партій/депутатів/мерів/президента, які заплямували себе корупційними діями або зв’язками з корупціонерами, та складання ними своїх повноважень в разі втрати більшості голосів своїх виборців.
2. Раді громади офіційно звернутись до Верховної Ради щодо внесення змін у Виборчий Кодекс України.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Петиція "Знищення корупції" не набрала необхідної кількості голосів на її підтримку, тому вона розглянута як звернення громадян відповідно до статті 23-1 Закону України "Про звернення громадян".

За результатами розгляду виконуючий обов’язки Дніпровського міського голови повідомляє таке.

Відповідно до частини першої статті 89 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» (далі - Регламент) право законодавчої ініціативи у Верховній Раді належить Президенту України, народним депутатам, Кабінету Міністрів України.
Право законодавчої ініціативи здійснюється шляхом внесення до Верховної Ради пропозицій до законопроектів.
Пропозиції - внесення змін до тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), зміни порядку розміщення, об'єднання розділів, глав, статей, їх частин і пунктів, а також виділення тих чи інших положень в окремі розділи, глави, статті. Пропозиції вносяться до законопроекту, який готується до другого читання, в редакції, яка передбачає конкретну зміну, доповнення або виключення певних положень із тексту законопроекту.
Оформлення законопроектів, проектів інших актів повинно відповідати статті 90 Регламенту, зокрема:
– законопроект, проект іншого акта має бути оформлений відповідно до вимог закону, цього Регламенту та інших прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів;
– законопроект, проект іншого акта подається до Верховної Ради за підписом особи, яка має право законодавчої ініціативи або представляє орган, наділений таким правом;
– якщо законопроект, проект іншого акта ініційовано кількома народними депутатами, ініціатором його внесення вважається народний депутат, прізвище (підпис) якого на ньому зазначено першим. У разі якщо зазначений народний депутат відкликає свій підпис, ініціатором вважається той, чиє прізвище є наступним;
– ініціатор внесення чи представник суб'єкта права законодавчої ініціативи має право на доповідь законопроекту, проекту іншого акта на пленарному засіданні Верховної Ради та на засіданні головного комітету чи тимчасової спеціальної комісії з цього питання;
– законопроект, щодо якого Верховною Радою приймалося рішення стосовно вимог до його основних положень, принципів чи критеріїв, повинен відповідати цим вимогам.
Відповідно до статті 69 Конституції України (далі – Конституція) народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.
Вибори в Україні є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні, про що зазначено у частині першій статті 14 Виборчого кодексу України (далі – Кодекс).
Організація виборів та реалізація виборчих прав громадян регулюються низкою нормативних актів різних рівнів. Вони становлять правову основу суспільно-політичного процесу утворення владних органів, відіграють важливу роль в регламентації виборчого процесу і вираженні політичної волі громадян. Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією, Виборчим кодексом України, законами України «Про Центральну виборчу комісію», «Про Державний реєстр виборців», іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії.
У виборчому праві України наявні позачергові (дострокові або дотермінові) вибори, що проводяться до закінчення терміну повноважень чинного скликання органу або особи, яка обіймає посаду.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 5 Кодексу позачергові місцеві вибори, проміжні, перші, додаткові вибори проводяться двічі на рік - в останню неділю березня та останню неділю жовтня.
Відповідно до статті 75 Конституції єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент - Верховна Рада України. Строк повноважень Верховної Ради України становить п’ять років, як зазначено в абзаці п’ятому статті 76 Конституції. Позачергові вибори до Верховної Ради України призначаються Президентом України і проводяться в період шістдесяти днів з дня опублікування рішення про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України відповідно до абзацу другого статті 77 Конституції.
Народні депутати України здійснюють свої повноваження на постійній основі. Згідно із статтею 81 Конституції повноваження народних депутатів України припиняються одночасно з припиненням повноважень Верховної Ради України. Повноваження народного депутата України припиняються достроково у разі:
1) складення повноважень за його особистою заявою;
2) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
3) визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім;
4) припинення його громадянства або його виїзду на постійне проживання за межі України;
5) якщо протягом двадцяти днів з дня виникнення обставин, які призводять до порушення вимог щодо несумісності депутатського мандата з іншими видами діяльності, ці обставини ним не усунуто;
6) невходження народного депутата України, обраного від політичної партії (виборчого блоку політичних партій), до складу депутатської фракції цієї політичної партії (виборчого блоку політичних партій) або виходу народного депутата України із складу такої фракції;
7) його смерті.
Відповідно до абзаців першого та п’ятого статті 103 Конституції Президент України обирається строком на п’ять років. У разі дострокового припинення повноважень Президента України вибори Президента України проводяться в період дев’яноста днів з дня припинення повноважень.
У статті 108 Конституції зазначено, що Президент України виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента України. Повноваження Президента України припиняються достроково у разі:
1) відставки;
2) неспроможності виконувати свої повноваження за станом здоров'я;
3) усунення з поста в порядку імпічменту;
4) смерті.
Відповідно до статей 140 та 141 Конституції місцеве самоврядування є правом територіальної громади – жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста – самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Строк повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, депутати якої обрані на чергових виборах, становить п’ять років. Припинення повноважень сільської, селищної, міської, районної, обласної ради має наслідком припинення повноважень депутатів відповідної ради.
Територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права обирають шляхом таємного голосування відповідно сільського, селищного, міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях. Строк повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на чергових виборах, становить п’ять років.
Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у випадках:
1) якщо рада прийняла рішення з порушенням Конституції, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україно) та інших законів, прав і свобод громадян, ігноруючи при цьому вимоги компетентних органів про приведення цих рішень у відповідність до закону;
2) якщо сесії ради не проводяться без поважних причин у строки, встановлені цим Законом, або рада не вирішує питань, віднесених до її відання;
3) передбачених законами України «Про військово-цивільні адміністрації», «Про правовий режим воєнного стану».
Повноваження сільського, селищного, міського голови вважаються достроково припиненими у разі:
1) його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови;
2) припинення його громадянства;
3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
3-1) набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
3-2) набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необгрунтованими та їх стягнення в дохід держави;
4) відкликання з посади за народною ініціативою;
5) визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер;
6) його смерті.
Вибори в Україні с основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом згідно з частиною першою статті 1 Кодексу.
До виборчого права громадянина України згідно з пунктом першим частини другої статті 6 Кодексу належить право вільно обирати (право голосу на виборах).
Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення, про що зазначено у статті 71 Конституції.
Виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним, згідно з абзацом другим частини першої статті 20 Кодексу.
Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи відповідно до частини першої статті 58 Конституції.

Категорія

ІНШІ

Станом на 17 травня петицію підписали 7 осіб з 3000 необхідних.

Переглянути список

Автор:

ГОРБАЧОВ МИКОЛА СЕМЕНОВИЧ

Дата створення:

27 липня 2024 р.