Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 259 громад!

Проти підвищення цін на проїзд, комунальні послуги в Кропивницькому

Уряд підвищив мінімальну зарплату на 20 %, зате ціни тепер піднімаються на 100 %! Покращення вже сьогодні? Підвищення проїзду на міських тролейбусах на 100 % до 5 грн., як планувалося шановний пане мер і його команда це перекладання всіх тягарів на простих громадян нашого міста! Маршрутки та автобуси на майже 50 % це знущання над місцянами! Підвищення комунальних послуг, опалення, вода, список продовжувати? Пане мер, якщо ви і ваша команда не вмієте, чи не хочете господарювати для людей, то навіщо йшли на вибори? Ви б одразу написали в своїй програмі, що будете сдирати з бідних людей, пенсіонерів останню копійку! Може б у пана Стрижакова краще б вийшло працювати для людей!? Якщо не можете справитися то йдіть у відставку! Треба працювати на людей, які вас вибрали, а не чийсь широкий карман!

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

На електронну петицію від 18.03.2021 щодо підвищення цін на проїзд, комунальні послуги в м. Кропивницькому повідомляємо наступне.
На виконання статті 231 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до рішення міської ради від 29.03.2016 № 142 «Про електронну петицію, адресовану Кіровоградській міській раді, її виконавчому комітету» (з урахуванням змін) дана петиція розглянута 25.03.2021 на засіданні постійної комісії Кропивницької міської ради з питань житлово-комунального господарства та транспорту.
Під час розгляду петиції була заслухана інформація управління розвитку транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради. Рішеннями Виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 09.03.2021 № 134 «Про встановлення граничної вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування м.Кропивницького» та від 09.03.2021 № 133 «Про встановлення тарифу за одну поїздку пасажира у міському електричному транспорті м. Кропивницького» встановлена вартість разового проїзду одного пасажира міським автомобільним та електричним транспортом у м. Кропивницькому.
Слід зазначити, що прийняття цих рішень було забезпечено з дотриманням процедур, передбачених статтями 140, 146 Конституції України, статтями 11, 18, підпунктом 2 пункту «а» статті 28, підпунктом 12 пункту «а» статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтями 6, 7, 31 Закону України «Про автомобільний транспорт», Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175
«Про затвердження методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту»  (зі змінами), розрахунків підприємств-перевізників, через значне підвищення соціальних нормативів у сфері оплати праці і цін на ринку нафтопродуктів, електричної енергії, та з метою стабілізації пасажирських перевезень міським громадським транспортом загального користування.
Також члени постійної комісії заслухали інформацію Головного управління житлово-комунального господарства Кропивницької міської ради щодо підвищення тарифів на комунальні послуги. З даних питань повідомлено наступне.
Виконавці відповідних комунальних послуг здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
На сьогодні повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги розподілено між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» НКРЕКП встановлює тарифи на теплову енергію та комунальні послуги тим суб’єктам природних монополій та суб’єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких вона здійснює.
ОКВП «Дніпро-Кіровоград» є суб’єктом природних монополій та відповідно тарифи для даного підприємства встановлюються НКРЕКП.
Відповідно до постанови НКРЕКП  від 16.12.2020 № 2499 «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 16 червня 2016 року № 1141», якою встановлено тарифи для ОКВП «Дніпро-Кіровоград»: централізоване водопостачання – 24,048 грн (з ПДВ), централізоване водовідведення – 20, 448 грн (з ПДВ), разом – 44,496 грн. Вказані тарифи введені в дію з 01.01.2021.
Для решти суб’єктів господарювання, які не підпадають під сферу регулювання НКРЕКП, тарифи на теплову енергію та комунальні послуги встановлюються органами місцевого самоврядування.
Чинні тарифи на теплову енергію встановлені рішенням виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 22.09.2020 № 458 «Про встановлення КП «Теплоенергетик» Кропивницької міської ради» тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання» для наступних категорій споживачів:
«населення» - 2005,60 грн/Гкал;
«бюджетні організації»- 2129,89 грн/Гкал (з ПДВ);
«інші» - 2262,20 грн/Гкал (з ПДВ).
Ці тарифи діють і на даний час.
Згідно з нормативними документами, на розмір щомісячної плати за послугу з централізованого опалення для населення без будинкових та квартирних приладів обліку теплової енергії впливає, зокрема, значення коефіцієнта (Кі), що враховує відхилення фактичної температури зовнішнього повітря та тривалості опалювального сезону від показників, використаних під час розрахунку діючого тарифу (-0,3 СО).
Якщо такий коефіцієнт більший за 1, розмір плати за послугу з централізованого опалення збільшується, якщо менший за 1, отже і розмір плати за послугу з централізованого опалення зменшується.
Для нарахування плати за послуги з централізованого опалення КП «Теплоенергетик» Кропивницької міської ради» використовує виключно офіційні дані Кіровоградського обласного центру з гідрометеорології щодо фактичної температури зовнішнього повітря в кожній з діб розрахункового періоду, протягом яких фактично надавалася послуга з централізованого опалення.
У лютому 2021 року коефіцієнт становить 1,1886 – це більше за 1, тому і вартість 1 м2 за умови безперервного отримання послуги з опалення, протягом лютого та за відсутності приладів обліку теплової енергії зросла.
КП «Теплоенергетик» Кропивницької міської ради» у зв'язку з мораторієм на підвищення тарифів на теплопостачання в умовах різкого зростання цін і тарифів на природний газ, електроенергію, послуги з їх розподілу має значні фінансові втрати:
у зв'язку із перевищенням ціни на природний газ, по якій підприємство розраховується із НАК «Нафтогаз», та ціною, яка закладена в діючий тариф (з жовтня 2020 року по квітень 2021 року) - 123,5 млн грн (оперативні дані);
у зв'язку із зростанням тарифу на послуги розподілу природного газу, ціни на електроенергію, тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення (з січня по квітень 2021 року) - 36,9 млн грн (оперативні дані).
У результаті цих та інших факторів загальна сума втрат підприємства за опалювальний сезон 2020/2021 року становитиме розрахунково у межах 200 млн грн.
Звернення КП «Теплоенергетик» Кропивницької міської ради» про коригування тарифів на теплову енергію надійшли 04 і 29 грудня 2020 року.
Основні причини, які вплинули на зростання тарифів на послуги з постачання теплової енергії, це:
зростання вартості природного газу, електроенергії та тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення;
підвищення рівня мінімальної заробітної плати.
Всі ці фактори призводять до зростання витрат на виробництво теплової енергії.
Направлено звернення депутатів Кропивницької міської ради до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України, щодо недопущення підвищення тарифів на електроенергію, природний газ та інші комунальні послуги для населення.
Підписаний Меморандум взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері централізованого постачання теплової енергії та постачання гарячої води (далі – Меморандум).
Меморандум укладено 09 лютого 2021 року між Кабінетом Міністрів України в особі Міністра розвитку громад та територій України та першого заступника Міністра енергетики України, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, НАК «Нафтогаз України» і Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» (далі – Асоціація міст України).

Меморандумом досягнуто домовленості між Сторонами, зокрема:

Органи місцевого самоврядування:
недопущення застосування до кінцевих споживачів комунальних послуг (населення) підвищених тарифів на послуги з централізованого опалення, постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2020/2021 року;
забезпечення протягом опалювального періоду 2020/2021 року безперервного надання послуг з теплопостачання.

НАК «Нафтогаз України»:
1. Забезпечення безперебійного постачання природного газу підприємствам теплопостачання відповідно до Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 № 867 (далі – Положення), з урахуванням таких умов:
постачання природного газу відбувається за ринковою ціною на основі ринкових індикаторів, доступних для перевірки;
на різницю між ціною природного газу для підприємств теплопостачання, визначеною відповідно до пункту 13 Положення у січні – квітні 2021 року, та ціною природного газу, врахованою в тарифах на послуги з теплопостачання для населення, за якими протягом опалювального періоду 2020/2021 року фактично нараховується плата кінцевим споживачам (населенню), але не нижче граничної ціни природного газу, встановленої для побутових споживачів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», надається відстрочка платежу до 30 вересня 2021 року за зверненням підприємства теплопостачання та за умови надання ним підтверджуючих документів.
2. Розроблення та запровадження до 01 вересня 2021 року довгострокових цінових пропозицій для забезпечення сталого рівня цін на природний газ для підприємств теплопостачання.
3. Визначення до 01 жовтня 2021 року джерел та механізмів погашення підприємствами теплопостачання заборгованості за послугу з розподілу природного газу перед операторами газорозподільних систем.
Для ефективного та оперативного виконання домовленостей, передбачених Меморандумом, з метою сталого проходження опалювального періоду 2020/2021 року та забезпечення підготовки, вчасного початку опалювального періоду 2021/2022 року, державні органи України:
до 01.05.2021 опрацюють джерела компенсації різниці між цінами природного газу для підприємств теплопостачання, визначеними відповідно до пункту 13 Положення протягом жовтня 2020 року – квітня 2021 року, та ціною природного газу, врахованою в тарифах на послуги з теплопостачання для населення, за якими протягом опалювального сезону 2020/2021 року фактично нараховується плата кінцевим споживачам;
забезпечать розроблення та прийняття нормативно-правових актів, спрямованих на врегулювання проблемних питань у сфері централізованого постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що випливають із цього Меморандуму, до 01 жовтня 2021 року.
Фінансові зобов’язання щодо виконання дій, передбачених Меморандумом, не можуть перекладатися на органи місцевого самоврядування.
Довідково: встановлення Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування державних регульованих цін на товари в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, без визначення джерел для відшкодування різниці між такими розмірами за рахунок коштів відповідних бюджетів не допускається і може бути оскаржено в судовому порядку (стаття 15 Закону України «Про ціни і ціноутворення»).
Під час обговорення піднятого питання постійна комісія дійшла висновку, що на даний час відсутні підстави для задоволення вимог, зазначених у петиції.
Враховуючи вищевикладене, члени комісії не підтримали електронну петицію, як таку, що не може бути реалізована.
Дякуємо Вам за активну громадську позицію та небайдужість.
Додаток до рішення

Категорія

ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО

Петицію підписали 452 особи з 450 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Скрипник Анна Леонідівна

Початок збору підписів:

1 лютого 2021 р.

Відповідь дана:

31 березня 2021 р.