Оберіть вашу громаду
Скасувати
+ ще 453 громади!
Висловлення недовіри та звільнення з посади начальника управління освіти Кропивницької міської ради Костенко Лариси Давидівни
Начальник управління освіти Кропивницької міської ради Костенко Лариса Давидівна є незмінним керівником освіти міста вже 20 років поспіль. Це чотири президентських терміни. Така «монархія» призвела до ряду зловживань, корупційної складової, перевищення службових повноважень.
По-перше, це ігнорування думки громади, колективів щодо ряду реформ в освіті міста, призначення керівників на власний розсуд. Так, на посади керівників закладів освіти призначаються люди, які не мають досвіду адміністративної роботи і, як наслідок, колективи дитячих садочків, шкіл, училищ потерпають від некомпетентного керівництва таких директорів. Порядним, освіченим, принциповим керівникам не місце в освіті міста. Крім того, на посадах опиняються друзі, похресниці, дружини впливових людей. Конкурси на заміщення вакантних посад проходять непрозоро, з численними порушеннями. Положення про проведення конкурсів, умови не містять чіткої інформації про конкурс, що створює можливість в процесі конкурсу діяти на власний розсуд.
По-друге, діяльність управління освіти організована з численними порушеннями нормативно-правових актів. Так, Законом України «Про освіту» директор закладу освіти наділений правом самостійно призначати та звільняти працівників свого закладу. Натомість, у нашому місті норма Закону не діє, бо керівниця управління погоджує такі призначення (дозволяє/ні), або надає свою кандидатуру.
По-третє, формальний підхід до організації найпростіших укриттів у закладах освіти (не профінансовано зовсім або недостатньо). Відсутність провітрювання, туалетів призводить до унеможливлення перебування в таких укриттях навіть протягом нетривалого часу. Це є прямою загрозою життю і здоров’ю усіх учасників освітнього процесу.
По-четверте, Інклюзія. Чи не найболючіша тема отримання освіти дітьми з інвалідністю. Це кричуще порушення прав дітей з ООП на якісну освіту:
- Безпідставне закриття спеціальних класів.
- Звільнення асистентів вчителів інклюзивних класів.
Батьки змушені звільнятись з роботи, щоб забезпечити догляд в денний час своїм дітям.
По-п’яте, в той час, коли ворог намагається знищити нас, як націю, віроломно напавши під лозунгами захисту російськомовних громадян, УО під керівництвом Костенко Л.Д. не знаходить можливості здійснювати поділ класів на вивчення рідної мови, прикриваючись формулою розрахунку. Така ж доля спіткала й іноземну мову, інформатику. Це наслідок неефективного керування управлінням освіти мережею закладів освіти та мережею класів.
Шосте, непрозора фінансова політика. Так, заклади освіти, якими керують деякі наближені до начальниці особи, вже по кілька разів отримали кошти на капітальний ремонт і їдалень, і спортзалів, і туалетів і т.д., а інші на поточний ремонт змушені просити у батьків. Обурює непрозорість закупівель продуктів, коли ФОПи, які не мають досвіду та баз, стають просто посередниками. Як наслідок, багато років поспіль переможцем ставала компанія колишнього секретаря міської ради.
Неможливість отримання школами фінансової автономії, відсутність чіткої програми розвитку освіти міста, непрозорість розподілу коштів між закладами, закупівлі для закладів освіти тощо – все це наводить на думку про можливі фінансові зловживання.
Управління, як менеджер освіти у місті, мало би пропонувати громадськості різноманітні форми освітньої послуги (моделі шкіл, європейські освітні програми, співпрацю), натомість, це одне із реакційних управлінь, де керівництво активно працює над підвищенням власного благополуччя. Крім того, начальниця управління освіти досить лояльно ставиться до призначення керівниками закладів освіти міста осіб-представників проросійських партій, а це більше 10 осіб (для довідки: 15 вересня 2022 року Касаційний адміністративний Суд України, за ініціативою СБ, в складі Верховного Суду України відхилив апеляційну скаргу проросійської політичної партії «Опозиційна платформа — За життя» («ОПЗЖ») і таким чином остаточно заборонив її діяльність в Україні).
Підтримка даної петиції, обрання керівника освіти міста на демократичних засадах – перший переможний крок до освіти в Україні без корупції.
По-перше, це ігнорування думки громади, колективів щодо ряду реформ в освіті міста, призначення керівників на власний розсуд. Так, на посади керівників закладів освіти призначаються люди, які не мають досвіду адміністративної роботи і, як наслідок, колективи дитячих садочків, шкіл, училищ потерпають від некомпетентного керівництва таких директорів. Порядним, освіченим, принциповим керівникам не місце в освіті міста. Крім того, на посадах опиняються друзі, похресниці, дружини впливових людей. Конкурси на заміщення вакантних посад проходять непрозоро, з численними порушеннями. Положення про проведення конкурсів, умови не містять чіткої інформації про конкурс, що створює можливість в процесі конкурсу діяти на власний розсуд.
По-друге, діяльність управління освіти організована з численними порушеннями нормативно-правових актів. Так, Законом України «Про освіту» директор закладу освіти наділений правом самостійно призначати та звільняти працівників свого закладу. Натомість, у нашому місті норма Закону не діє, бо керівниця управління погоджує такі призначення (дозволяє/ні), або надає свою кандидатуру.
По-третє, формальний підхід до організації найпростіших укриттів у закладах освіти (не профінансовано зовсім або недостатньо). Відсутність провітрювання, туалетів призводить до унеможливлення перебування в таких укриттях навіть протягом нетривалого часу. Це є прямою загрозою життю і здоров’ю усіх учасників освітнього процесу.
По-четверте, Інклюзія. Чи не найболючіша тема отримання освіти дітьми з інвалідністю. Це кричуще порушення прав дітей з ООП на якісну освіту:
- Безпідставне закриття спеціальних класів.
- Звільнення асистентів вчителів інклюзивних класів.
Батьки змушені звільнятись з роботи, щоб забезпечити догляд в денний час своїм дітям.
По-п’яте, в той час, коли ворог намагається знищити нас, як націю, віроломно напавши під лозунгами захисту російськомовних громадян, УО під керівництвом Костенко Л.Д. не знаходить можливості здійснювати поділ класів на вивчення рідної мови, прикриваючись формулою розрахунку. Така ж доля спіткала й іноземну мову, інформатику. Це наслідок неефективного керування управлінням освіти мережею закладів освіти та мережею класів.
Шосте, непрозора фінансова політика. Так, заклади освіти, якими керують деякі наближені до начальниці особи, вже по кілька разів отримали кошти на капітальний ремонт і їдалень, і спортзалів, і туалетів і т.д., а інші на поточний ремонт змушені просити у батьків. Обурює непрозорість закупівель продуктів, коли ФОПи, які не мають досвіду та баз, стають просто посередниками. Як наслідок, багато років поспіль переможцем ставала компанія колишнього секретаря міської ради.
Неможливість отримання школами фінансової автономії, відсутність чіткої програми розвитку освіти міста, непрозорість розподілу коштів між закладами, закупівлі для закладів освіти тощо – все це наводить на думку про можливі фінансові зловживання.
Управління, як менеджер освіти у місті, мало би пропонувати громадськості різноманітні форми освітньої послуги (моделі шкіл, європейські освітні програми, співпрацю), натомість, це одне із реакційних управлінь, де керівництво активно працює над підвищенням власного благополуччя. Крім того, начальниця управління освіти досить лояльно ставиться до призначення керівниками закладів освіти міста осіб-представників проросійських партій, а це більше 10 осіб (для довідки: 15 вересня 2022 року Касаційний адміністративний Суд України, за ініціативою СБ, в складі Верховного Суду України відхилив апеляційну скаргу проросійської політичної партії «Опозиційна платформа — За життя» («ОПЗЖ») і таким чином остаточно заборонив її діяльність в Україні).
Підтримка даної петиції, обрання керівника освіти міста на демократичних засадах – перший переможний крок до освіти в Україні без корупції.
ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ
На електронну петицію від 02.02.2023 щодо висловлення недовіри та звільнення з посади начальника управління освіти Кропивницької міської ради Костенко Лариси Давидівни повідомляємо наступне.
На виконання статті 231 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до рішення міської ради від 29.03.2016 № 142 «Про електронну петицію, адресовану Кіровоградській міській раді, її виконавчому комітету» (з урахуванням змін) 14.02.2023 на засіданні постійної комісії Кропивницької міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту розпочато розгляд вказаної петиції.
В зв’язку з необхідністю більш детального вивчення інформації, викладеної в електронній петиції, оголошено перерву в роботі постійної комісії.
Про остаточний результат розгляду електронної петиції постійною комісією міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту буде повідомлено додатково.
В доповнення до раніше наданої відповіді від 14.02.2023 № Ко-1312/12-п на електронну петицію щодо висловлення недовіри та звільнення з посади начальника управління освіти Кропивницької міської ради Костенко Лариси Давидівни, повідомляємо наступне.
За результатами розгляду електронної петиції постійною комісією Кропивницької міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту прийнято рішення:
1. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжному С.О. доводити до відома громадськості інформацію щодо розвитку освіти міста через проведення брифінгів не рідше одного разу на шість місяців.
2. Начальнику управління освіти Кропивницької міської ради
Костенко Л.Д. розглянути питання щодо доцільності перебування на посаді директора комунального закладу «Новомиколаївська гімназія Кропивницької міської ради» та врахувати рекомендацію комісії щодо її звільнення в установленому законодавством порядку.
3. Доручити управлінню з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради перевірити викладену в петиції інформацію та повідомити заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мосіна О.В. та Колодяжного С.О. щодо вжиття заходів, передбачених чинним законодавством.
4. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжному С.О. повідомити автора петиції та постійну комісію з питань охорони здоров’я, освіти, соціальної політики, культури та спорту про результати перевірки управлінням з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради.
5. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжному С.О. направити листи та довести до відома керівників закладів освіти посилання на норму Закону України «Про освіту», де чітко зазначається, що керівник закладу має право самостійно призначати та звільняти з роботи працівників без погодження з начальником управління освіти.
6. Довести до відома громадських організацій інформацію щодо направлення своїх звернень, скарг, пропозицій до міжфракційного об’єднання «Рівні можливості» для вирішення проблемних питань.
Дане питання буде перебувати на контролі постійної комісії Кропивницької міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту.
В доповнення до раніше наданих відповідей на електронну петицію щодо висловлення недовіри та звільнення з посади начальника управління освіти Кропивницької міської ради Костенко Лариси Давидівни, повідомляємо наступне.
Відповідно до рішення постійної комісії Кропивницької міської ради з питань охорони здоров’я, освіти, соціальної політики, культури та спорту здійснено наступні заходи.
1. З метою доведення до відома громадськості інформації щодо розвитку освіти міста заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжним С.О. щороку, у серпні та лютому, заплановано та проводяться брифінги. Наступний брифінг про стан розвитку освіти міста Кропивницького запланований на лютий 2024 року.
2. Директор комунального закладу «Новомиколаївська гімназія» Кропивницької міської ради Лапіцька Яна Володимирівна звільнилася з займаної посади 22 лютого 2023 року. В липні 2023 року управлінням освіти був проведений конкурс на заміщення вакантної посади директора цього закладу. За його результатами Лісова Марина Володимирівна визнана переможцем конкурсу і призначена на посаду директора вказаного закладу відповідно до вимог чинного законодавства.
3. Управлінням з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради перевірено викладену в петиції інформацію.
Встановлено, що призначення керівників закладів освіти міста відбуваються відповідно до чинного законодавства. Враховуючи воєнний стан на території України, призначення на посаду керівників закладів освіти відбуваються на підставі Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Капітальні ремонти закладів освіти проводяться відповідно до заходів, визначених Програмою розвитку освіти міста Кропивницького на 2021-2025 роки, затвердженою рішенням Кропивницької міської ради від 02 лютого 2021 року № 95. При формуванні бюджетних запитів на кожний бюджетний рік керівниками закладів освіти надаються заявки щодо переліку видатків на утримання освітнього закладу, в тому числі на проведення капітального ремонту. При визначенні закладів, у яких будуть проводитися капітальний ремонт пріоритет надається
2
проведенню робіт, які є невідкладними та першочерговими з урахуванням приписів контролюючих організацій та пропозицій депутатів міської ради.
Закупівля товарів, робіт та послуг в управлінні освіти Кропивницької міської ради здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Продукти харчування закуповуються шляхом застосування конкурентної процедури (відкриті торги та спрощена закупівля).
Питання щодо надання закладам освіти фінансової автономії начальником управління освіти Кропивницької міської ради обговорюється з керівниками освітніх закладів з 2019 року. Станом на 01.09.2023 року мають фінансову автономію 16 закладів освіти (з вересня 2023 року перейшов на самостійний баланс комунальний заклад «Ліцей «Максимум» Кропивницької міської ради).
Відповідно до рекомендацій управління з питань запобігання та виявлення корупції для забезпечення роботи бухгалтерсько-економічної служби закладів, які переходять на самостійний баланс, передбачаються кошти на придбання комп’ютерного обладнання.
4. Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжний С.О. проінформував постійну комісію Кропивницької міської ради з питань охорони здоров’я, освіти, соціальної політики, культури і спорту про результати перевірки управлінням з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради.
5. На нараді з керівниками закладів освіти міста, яка відбулася 28 лютого 2023 року (протокол № 3), заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжний С.О. наголосив про дотримання норми Закону України «Про освіту» при призначенні та звільненні з роботи працівників закладів освіти.
Дякуємо Вам за активну громадську позицію та небайдужість.
На виконання статті 231 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до рішення міської ради від 29.03.2016 № 142 «Про електронну петицію, адресовану Кіровоградській міській раді, її виконавчому комітету» (з урахуванням змін) 14.02.2023 на засіданні постійної комісії Кропивницької міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту розпочато розгляд вказаної петиції.
В зв’язку з необхідністю більш детального вивчення інформації, викладеної в електронній петиції, оголошено перерву в роботі постійної комісії.
Про остаточний результат розгляду електронної петиції постійною комісією міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту буде повідомлено додатково.
В доповнення до раніше наданої відповіді від 14.02.2023 № Ко-1312/12-п на електронну петицію щодо висловлення недовіри та звільнення з посади начальника управління освіти Кропивницької міської ради Костенко Лариси Давидівни, повідомляємо наступне.
За результатами розгляду електронної петиції постійною комісією Кропивницької міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту прийнято рішення:
1. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжному С.О. доводити до відома громадськості інформацію щодо розвитку освіти міста через проведення брифінгів не рідше одного разу на шість місяців.
2. Начальнику управління освіти Кропивницької міської ради
Костенко Л.Д. розглянути питання щодо доцільності перебування на посаді директора комунального закладу «Новомиколаївська гімназія Кропивницької міської ради» та врахувати рекомендацію комісії щодо її звільнення в установленому законодавством порядку.
3. Доручити управлінню з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради перевірити викладену в петиції інформацію та повідомити заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Мосіна О.В. та Колодяжного С.О. щодо вжиття заходів, передбачених чинним законодавством.
4. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжному С.О. повідомити автора петиції та постійну комісію з питань охорони здоров’я, освіти, соціальної політики, культури та спорту про результати перевірки управлінням з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради.
5. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжному С.О. направити листи та довести до відома керівників закладів освіти посилання на норму Закону України «Про освіту», де чітко зазначається, що керівник закладу має право самостійно призначати та звільняти з роботи працівників без погодження з начальником управління освіти.
6. Довести до відома громадських організацій інформацію щодо направлення своїх звернень, скарг, пропозицій до міжфракційного об’єднання «Рівні можливості» для вирішення проблемних питань.
Дане питання буде перебувати на контролі постійної комісії Кропивницької міської ради з питань охорони здоров'я, освіти, соціальної політики, культури та спорту.
В доповнення до раніше наданих відповідей на електронну петицію щодо висловлення недовіри та звільнення з посади начальника управління освіти Кропивницької міської ради Костенко Лариси Давидівни, повідомляємо наступне.
Відповідно до рішення постійної комісії Кропивницької міської ради з питань охорони здоров’я, освіти, соціальної політики, культури та спорту здійснено наступні заходи.
1. З метою доведення до відома громадськості інформації щодо розвитку освіти міста заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжним С.О. щороку, у серпні та лютому, заплановано та проводяться брифінги. Наступний брифінг про стан розвитку освіти міста Кропивницького запланований на лютий 2024 року.
2. Директор комунального закладу «Новомиколаївська гімназія» Кропивницької міської ради Лапіцька Яна Володимирівна звільнилася з займаної посади 22 лютого 2023 року. В липні 2023 року управлінням освіти був проведений конкурс на заміщення вакантної посади директора цього закладу. За його результатами Лісова Марина Володимирівна визнана переможцем конкурсу і призначена на посаду директора вказаного закладу відповідно до вимог чинного законодавства.
3. Управлінням з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради перевірено викладену в петиції інформацію.
Встановлено, що призначення керівників закладів освіти міста відбуваються відповідно до чинного законодавства. Враховуючи воєнний стан на території України, призначення на посаду керівників закладів освіти відбуваються на підставі Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Капітальні ремонти закладів освіти проводяться відповідно до заходів, визначених Програмою розвитку освіти міста Кропивницького на 2021-2025 роки, затвердженою рішенням Кропивницької міської ради від 02 лютого 2021 року № 95. При формуванні бюджетних запитів на кожний бюджетний рік керівниками закладів освіти надаються заявки щодо переліку видатків на утримання освітнього закладу, в тому числі на проведення капітального ремонту. При визначенні закладів, у яких будуть проводитися капітальний ремонт пріоритет надається
2
проведенню робіт, які є невідкладними та першочерговими з урахуванням приписів контролюючих організацій та пропозицій депутатів міської ради.
Закупівля товарів, робіт та послуг в управлінні освіти Кропивницької міської ради здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Продукти харчування закуповуються шляхом застосування конкурентної процедури (відкриті торги та спрощена закупівля).
Питання щодо надання закладам освіти фінансової автономії начальником управління освіти Кропивницької міської ради обговорюється з керівниками освітніх закладів з 2019 року. Станом на 01.09.2023 року мають фінансову автономію 16 закладів освіти (з вересня 2023 року перейшов на самостійний баланс комунальний заклад «Ліцей «Максимум» Кропивницької міської ради).
Відповідно до рекомендацій управління з питань запобігання та виявлення корупції для забезпечення роботи бухгалтерсько-економічної служби закладів, які переходять на самостійний баланс, передбачаються кошти на придбання комп’ютерного обладнання.
4. Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжний С.О. проінформував постійну комісію Кропивницької міської ради з питань охорони здоров’я, освіти, соціальної політики, культури і спорту про результати перевірки управлінням з питань запобігання та виявлення корупції Кропивницької міської ради.
5. На нараді з керівниками закладів освіти міста, яка відбулася 28 лютого 2023 року (протокол № 3), заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Колодяжний С.О. наголосив про дотримання норми Закону України «Про освіту» при призначенні та звільненні з роботи працівників закладів освіти.
Дякуємо Вам за активну громадську позицію та небайдужість.
Категорія
ОСВІТАПетицію підписали 490 осіб з 450 необхідних.