Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 410 громад!

Внести зміни в План зонування Обухова з метою збереження від забудови лісів на території міста

07 червня 2021 року Президентом України було видано Указ №228/2021 «Про деякі заходи щодо збереження та відтворення лісів. Цим Указом започатковано реалізацію екологічної ініціативи «Масштабне залісення України», передбачене здійснення ряду заходів щодо збереження та відтворення лісових насаджень. Однак, всупереч цьому, в місті Обухів Київської області – ухвалене рішення в протилежному напрямку.

30 вересня Обухівська міська рада ухвалила проект містобудівної документації — План зонування міста Обухова, який вносить зміни в функціональне зонування територій міста та надає дозвіл на забудову бл. 18 га лісу на території Обухова.

Зокрема йдеться про такі території:

1. Зонування як території багатоповерхової забудови (Ж-4) ділянки в лісі вище джерела біля Миру 16. Земельна ділянка вилучена із земель лісового фонду, в оренді забудовника — 30 сот, кадастровий номер: 3223110100:01:016:0014. Це призведе до знищення лісопаркового масиву, який є місцем відпочинку жителів міста.

2. Зонування як території багатоповерхової забудови (Ж-4) залісненого схилу нижче двох 14-ти поверхових будинків по вулиці Миру, 1 та 2. Земельна ділянка в оренді забудовника — 1,08 га кадастровий номер: 3223110100:01:098:0036. Загальна ж площа залісненого тут масиву — більше як 2 га. Ділянка являє собою крутий піщаний схил, з перепадом висот в 24 метри, за матеріалами інженерно-геологічних та гідрогеологічних вишукувань відноситься до ІІІ категорії складності інженерно-геологічних умов. Через можливість зсувних та ерозійних процесів, ця забудова несе величезні ризики зсуву ґрунту та руйнації будинків по вул. Миру, 1, 2, загибелі близько 1 500 людей, що мешкають в існуючих будинках та тих багатоповерхівках, що планується будувати. У вересні 2019 року більше 200 жителів Обухова звернулися до Обухівської міської ради з петицією щодо заборони знищення на земельній ділянці зелених насаджень та будівництва житлових будинків, паркінгів, готелю https://petition.e-dem.ua/obukhiv/Petition/View/72. Тоді депутати міської ради відхилили детальний план території, розроблений забудовником, і заборонили вирубування дерев. Це рішення залишається чинним, однак, забувши про нього, міська рада приймає цей План зонування.
Кримінальний кодекс України містить ст. 275, яка передбачає кримінальну відповідальність за порушення під час проектування чи будівництва правил, що стосуються безпечної експлуатації будівель і споруд, якщо це створило загрозу загибелі людей. Рішення про виділення цієї ділянку під багатоповерхову забудову та погодження цієї забудови у Плані зонування — створює таку загрозу.

3. Зонування як території садибної забудови (Ж-1) — індивідуальні будинки до 3-поверхів з мансардами — 16 га соснового лісу між с. Таценки і промисловою зоною Обухова («Інтерфом»), поряд з міським пляжем Обухова. 18 серпня 2021 року Київський апеляційний суд за позовом Бориспільської місцевої прокуратури Київської області ухвалив рішення визнати незаконними та скасувати розпорядження Обухівської районної державної адміністрації №1861 від 06.12.2007 року та №118 від 05.02.2008 року та витребувати на користь держави, в особі Обухівської міської ради та Державного підприємства «Київське лісове господарство», з чужого незаконного володіння названі земельні ділянки. Справа № 372/4155/18. Рішення знаходиться за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/99202352. Отже, на даний час, ці ділянки повернуто у власність Обухівської міської ради та ДП «Київське лісове господарство, тому в Обухівської міської ради є усі юридичні підстави захистити ліс — для цього треба надати цій території статус рекреаційної зони (Р-3).
Невиконання судового рішення передбачає кримінальну відповідальність згідно з ст. 382 Кримінального кодексу України.

4. Зонування як території транспортної інфраструктури (ТР-1-3) частини лісу — бл. 0,5 га вздовж дороги, що з’єднує гаражний кооператив «Промбудівець» з вул. Каштанова. На даний час ліс знаходиться з обох сторін дороги, але у разі ухвалення змін — він буде вирубаний під гаражі та СТО.

В генеральному плані Обухова усі вищеназвані території НЕ МАЮТЬ СТАТУСУ ЗЕМЕЛЬ ЗАБУДОВИ, а позначені як лісові насадження загального користування.

Частина 1 ст. 18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що «План зонування території розробляється у складі комплексного плану, генерального плану населеного пункту з метою визначення умов та обмежень використання території у межах визначених функціональних зон». Пунктом 4.2 ДБН Б 1.1-22:2017 «Склад і зміст плану зонування території» визначено, що «зонінг розробляється на основі генерального плану населеного пункту та з урахуванням детальних планів території». Таким чином, містобудівне законодавство встановлює обов’язковість відповідності плану зонування території генеральному плану населеного пункту.

Порушення містобудівного законодавства полягає в тому, що встановлений в проекті Плану зонування території Обухова тип зонування цих територій не відповідає типу функціонального зонування цих територій в чинному Генеральному плану м. Обухова.

Крім того, не відповідає генеральному плану міста зонування як території житлової забудови (ПЖ-4) комунальної автостоянки біля ринку “Ранковий” по вул. Каштанова. Це створює ризик забудови автостоянки торгівельними та житловими приміщеннями, замість реконструкції автостоянки та побудови там кількарівневого паркінгу.

Виявлено інші порушення норм містобудівного, земельного, лісового та екологічного законодавства при виділенні вищеназваних ділянок.

Зокрема, не було проведено, відповідно до вимог законодавства, коригування генерального плану Обухова при виділенні земельних ділянок в лісі вище джерела біля Миру 16 та біля Миру 1, 2.

Звіт про стратегічну екологічну оцінку проекту Плану зонування території міста Обухів, поданий до Департаменту екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації не відображає віднесення до зон житлової забудови більш як 18 гектарів заліснених ділянок. Згідно з розміщеною в поданому виконавчим комітетом Обухівської міської ради звіті про стратегічну екологічну оцінку таблицею 3.1., не змінюються ні рекреаційні зони озеленених територій загального користування Р-3 (залишається 10,7 га), ні зона озеленення спеціального призначення С-4 (залишається 66,4 га). Наданий Звіт про стратегічну екологічну оцінку не відповідає проекту Плану зонування території міста Обухів, отже містить ознаки складу злочину, передбаченого ст. 366 КК України (службове підроблення).

Реагуючи на вищеназвані порушення, 24.09.2021 Обухівською окружною прокуратурою Київської області внесено до ЄРДР відомості про вчинення службовими особами Обухівської міської ради кримінального правопорушення за №42021112340000109 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

З огляду на вищесказане вимагаємо від депутатів Обухівської міської ради та Обухівського міського голови:

1. Внести зміни до Плану зонування території Обухова та встановити на лісових територіях міста рекреаційний тип зонування, що дозволить зберегти ліс від забудови (кадастровий номер: 3223110100:01:016:0014, кадастровий номер: 3223110100:01:098:0036, 16 га соснового лісу між с. Таценки і промисловою зоною Обухова, частини лісу вздовж дороги, що з’єднує гаражний кооператив «Промбудівець» з вул. Каштанова та інших територіях).

2. Внести зміни до Плану зонування території Обухова та встановити зону транспортної інфраструктури (ТР-1-3) для комунальної автостоянки біля ринку “Ранковий” по вул. Каштанова, замість затвердженої тут зони житлової забудови.

В додатку фото заліснених територій, які віддано під забудову в Плані зонування Обухова, виділено жовтим (поряд фото google map і тип зонування цієї території в Плані зонування).

Автори петиції: Юрій Апостол, Владислав Нагинайло, Ірина Тимченко, Ольга Шевченко, Богдан Яцун.

Категорія

БЛАГОУСТРІЙ МІСТА ТА БУДІВНИЦТВО

Станом на 12 жовтня петицію підписали 457 осіб з 100 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Апостол Юрій Валерійович

Дата створення:

4 жовтня 2021 р.