Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 227 громад!

Безоплатний та безлімітний проїзд інвалідів у маршрутках міста Суми

Те, як деякі водії маршруток дозволяють собі поводитися з інвалідами, вирішуючи чи пускати їх до маршрутки, чи не пускати, неприпустимо!

Вимагаємо ввести безоплатний та безлімітний, тобто без обмеження по кількості пасажирів, проїзд осіб з інвалідністю всіх груп а також осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з
інвалідністю (не більше однієї особи, яка супроводжує особу з інвалідністю I групи або дитину з інвалідністю) у маршрутках міста Суми.

Отже згідно Постанови КМУ від 17 травня 1993 р. N 354 «Про безплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування» та Постанови КМУ від 16 серпня 1994 р. N 555 «Про поширення чинності постанови Кабінету Міністрів України від 17 травня 1993 р. N 354» особи з інвалідністю та пенсіонери за віком мають право на безоплатний проїзд у міському пасажирському транспорті загального користування (крім метрополітену та таксі) та приміських маршрутах.

Також Закон України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" в ст.38-1 гарантує наступне: "Особи з інвалідністю I та II групи, діти з інвалідністю та особи, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з
інвалідністю (не більше однієї особи, яка супроводжує особу з інвалідністю I групи або дитину з інвалідністю), мають право на безплатний проїзд у пасажирському міському транспорті (крім таксі) ... на безоплатній основі.

Також зазначаємо, що «Пільгове перевезення інвалідів здійснюють усі підприємства транспорту незалежно від форми власності та підпорядкування, відповідно до Закону України «Про транспорт» ( 232/94-ВР ).

У даному випадку постанову Кабінету міністрів №354 від 17 травня ніхто не змінював і не скасовував, і змін в закон «Про транспорт» ніхто не вносив, і разом з тим, приватні транспортні підприємства не виконують вимоги норм законів перечислених вище.

Разом з тим ст. 22 Конституції України, говорить, що «При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».

Таким чином, транспортні підприємства перевізників порушують права осіб з інвалідністю та пенсіонерів.

Ми відстоюємо права осіб з інвалідністю на безкоштовний проїзд, посилаючись не лише на закони, але ще й на практику інших областей, де особи з інвалідністю мають можливість їздити у міському транспорті без жодних перепон.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

За результатами розгляду електронної петиції «Безоплатний та безлімітний проїзд інвалідів у маршрутках міста Суми» повідомляємо наступне відповідно до переліку порушених питань.
Підприємства транспорту зобов'язані забезпечувати права на пільги громадян щодо користування транспортом згідно із ст.12 Закону України «Про транспорт». Аналогічна норма закріплена в ч. 1 ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі Закон № 2344). Ч. 2 ст. 29 Закону № 2344 передбачено, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону. При цьому згідно із ч. 2 ст. 37 Закону № 2344 автомобільному перевізнику, який здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, забороняється відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом. Таким чином, відсутність компенсації збитків за пільгові перевезення звільняє перевізника від обов’язку здійснення пільгових перевезень.
Згідно із ч. 4 ст. 37 Закону № 2344 види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень. На сьогодні перевізники м. Суми (окрім комунального перевізника – КП СМР «Електроавтотранс») здійснюють перевезення пільгових категорій пасажирів без відшкодування вартості пільгових перевезень. Таким чином, кількість пільгових місць у міських приватних автобусах не є необмеженою.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про державні соціальні гарантії і державні соціальні стандарти» пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв'язку та критерії їх надання визначаються виключно законами України. Слід зазначити, що на сьогодні в Україні пільги на проїзд для різних категорій громадян встановлені низкою Законів України. Водночас в Україні відсутній Закон України, який би закріплював право пільгового проїзду у міському транспорті для пенсіонерів за віком. При цьому підзаконний нормативно-правовий акт, а саме – постанова Кабінету Міністрів України має прийматися на виконання та відповідно до вимог чинних законів України.
Ч. 2 ст. 7 Закону України «Про транспорт» визначено, що відшкодування збитків від безплатних перевезень пільгових категорій громадян регулюється нормативними актами Кабінету Міністрів України. Принагідно зазначаємо, що 4 березня 2018 р. Урядом прийнята постанова за № 197 «Деякі питання надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах», яка набула чинності 24.03.2018 р. Вказана постанова передбачає щомісячну готівкову виплату особам, які мають пільги на проїзд у міському транспорті, у сумі, що визначається шляхом множення середньої вартості проїзду у міському комунальному транспорті не менш ніж на 30 поїздок. Надання щомісячних готівкових виплат покладається на структурні підрозділи з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах тощо. Слід врахувати, що вказана постанова суперечить нормам Законів України з питань пільгового проїзду деяких категорій громадян, зокрема інвалідів, в частині звуження обсягу такого права, оскільки запроваджується ліміт на пільговий проїзд. За таких обставин застосування норм цієї постанови є можливим після приведення її у відповідність до вимог чинного законодавства України, або за умови перегляду законодавчим органом влади наявних пільг.
Беручи до уваги ст. 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», діяльність органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб повинна ґрунтуватися на дотриманні принципу законності. Вказаний принцип визначено ст. 19 Конституції України і полягає в тому, що органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі та в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Варто зазначити, що органи публічної влади, зокрема й місцева влада, замість диспозитивного принципу «дозволено те, що не заборонено законом», мають керуватись у своїй діяльності принципом «дозволено лише те, що прямо передбачено законом».
Ураховуючи викладене вище, повідомляємо, що на даний момент Сумська міська рада та її виконавчий комітет, як орган виконавчої влади здійснює свою діяльність виключно у межах правового поля.
Додаток до рішення

Категорія

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Петицію підписали 252 особи з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Москаленко Костянтин Олегович

Початок збору підписів:

21 лютого 2018 р.

Відповідь дана:

23 квітня 2018 р.