Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 230 громад!

Перевод громадського транспорту на автобуси

Розробити план на п'ять років по переводу громадського транспорту на автобуси на двадцять чотири місці та більше сидячих.
Не відповідальна місцева влада все декілька десятиліть не займається цим питанням.
Вимагаємо розробити план з конкретними строками виконання.
Маршрутні таксі не відповідають вимогам громади. Водії, в основній масі, не відповідають вимогам сервісу. Серед них процвітає ханство та не професіоналізм водіння транспорту який перевозить людей.
Перевізник повинен забезпечити рух транспорту до 22.00.
Останнім часом перевізники не забезпечують рух транспорту після 21.00, особливо в напрямку Аеропорту, Баранівка, Хіммістечко, Білопільський шлях, Тополянська, Прокоф'єва.
В ночі забезпечити рух громадського транспорту раз на годину за основними напрямками(Романська, проспект Курський, Героїв Крут, Баранівка, Хіммістечко, Аеропорт, Білопільський шлях) за тарифом у п'ятикратному розмірі за тариф.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

За результатами розгляду електронної петиції «Перевод громадського транспорту на автобуси» повідомляємо наступне.
Перелік питань, що можуть вирішуватися органами місцевого самоврядування (тобто повноваження) закріплено Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законами України й підзаконними нормативно-правовими актами. При цьому місцева влада здійснює свої повноваження виключно в межах, наданих чинним законодавством. На сьогодні питання пасажиромісткості автотранспортних засобів, що використовується на автобусних маршрутах загального користування у міському сполученні, урегульовано рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 21.01.2020 № 21 «Про організацію проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування у межах території Сумської міської об’єднаної територіальної громади». Зазначеним рішенням затверджено Умови проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування у межах території Сумської міської об’єднаної територіальної громади (далі – Умови), які розроблені відповідно до вимог Закону України «Про автомобільний транспорт» та постанови КМУ від 3 грудня 2008 р. № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування». Пунктом 1.7 розділу І Умов визначено, що перелік об’єктів конкурсу із зазначенням режиму руху, кількості, пасажиромісткості та класу автобусів визначається рішенням Організатора про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських та/або приміських автобусних маршрутах загального користування з урахуванням міської та/або приміської маршрутної мережі у межах території Сумської міської об’єднаної територіальної громади. Тобто, пасажиромісткість автобусів на тому чи іншому автобусному маршруті у міському сполученні визначається окремим рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради безпосередньо при проведенні транспортного конкурсу. У такий спосіб здійснюються законні повноваження виконавчого комітету Сумської міської ради як Організатора перевезень.
Окрім того інформуємо, що міською владою, в частині здійснення компетенції Засновника, поповнюється статутний фонд комунального підприємства Сумської міської ради «Електроавтотранс» за рахунок коштів міського бюджету для придбання комунальних тролейбусів та автобусів (середньої та великої місткості). Планування потреби придбання автобусів, як складової господарського процесу, здійснюється комунальним підприємством.
Щодо роботи водіїв та дотримання графіків руху на міських автобусних маршрутах слід зазначити, що нормами законодавства встановлено, що органи місцевого самоврядування у межах своїх повноважень здійснюють контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території. Міська влада, як Організатор перевезень та контролююча ланка, реагує на будь-які зауваження щодо недоліків роботи міського транспорту; опрацьовує питання спільно з перевізниками; проводить перевірки дотримання перевізниками договорів на перевезення та карантинних вимог; організовує наради з перевізниками міста для спільного вирішення питань пасажирських перевезень. Оперативне реагування на недоліки в роботі міського пасажирського транспорту забезпечуються шляхом звернень громадян до відділу транспорту, зв'язку та телекомунікаційних послуг за телефонами: 700-667, 700-668 та електронної пошти: transport@smr.gov.ua. Окрім того, для забезпечення більш дієвих заходів контролю за роботою пасажирським транспортом міською владою взято напрямок на впровадження єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи (далі – ІІТС) у складі автоматизованої системи обліку оплати проїзду та автоматизованої системи диспетчерського управління в міському пасажирському транспорті. Так, рішенням Сумської міської ради від 21 жовтня 2020 року № 7554-МР внесено зміни до Програми розвитку міського пасажирського транспорту Сумської міської об’єднаної територіальної громади на 2019 - 2021 роки в частині впровадження ІІТС у транспорті комунальної форми власності, як першого етапу реалізації проекту. Також на сьогодні оприлюднено проект рішення виконавчого комітету Сумської міської ради «Про Порядок функціонування та вимоги до єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи у складі автоматизованої системи обліку оплати проїзду та автоматизованої системи диспетчерського управління в міському пасажирському транспорті комунальної форми власності (тролейбусі, автобусі) на території Сумської міської територіальної громади» У розробці проект рішення виконавчого комітету Сумської міської ради «Про Порядок проведення конкурсу з визначення суб’єкта господарювання для впровадження єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи у складі автоматизованої системи обліку оплати проїзду та автоматизованої системи диспетчерського управління в міському пасажирському транспорті». В цілому впровадження ІІТС в частині та автоматизованої системи диспетчерського управління надасть можливість міській владі здійснювати контроль за якістю послуг, що надаються перевізниками, і отримувати об’єктивну інформацію про їх роботу на міських маршрутах.
З питання роботи пасажирського транспортну у нічний час за підвищеним у 5-кратному розмірі тарифом доводимо до Вашого відома, що механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів визначає Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затверджена Міністерством транспорту та зв’язку України наказом від 17.11.2009 №1175 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.11.2009 за №1146/17162 (далі – Методика розрахунку тарифів). Методикою розрахунку тарифів визначено, що розрахунок тарифу здійснює безпосередньо Перевізник на підставі економічно обґрунтованих планових витрат та фактичних даних про обсяг перевезених пасажирів. Зазначене підтверджується висновком Міністерства інфраструктури України (на звернення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.07.2014 №1291/02.02.02-17): «Органи місцевого самоврядування не формують сам розрахунок, а розглядають його складові, подані перевізником, з метою зміни тарифів». Отже, задля встановлення економічно обґрунтованих тарифів для кожного суб’єкта господарювання (Перевізника) органом місцевого самоврядування як регулятором необхідно, перш за все, щоб перевізник надав розрахунок тарифу, здійснений у відповідності до Методики розрахунку тарифів. Принагідно зазначаємо, що розрахунки вартості проїзду щодо нічних тарифів на транспортні послуги не надавалися перевізниками для перевірки і прийняття відповідних рішень виконавчим комітетом Сумської міської ради.
Додаток до рішення

Категорія

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Петицію підписали 274 особи з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Просяник Андрій Михайлович

Початок збору підписів:

4 листопада 2020 р.

Відповідь дана:

1 грудня 2020 р.