Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 259 громад!

Заборонити збільшення тарифу.

Заборонити збільшувати тариф на проїзд у громадському транспорті до тієї миті поки не будуть виконані наступні умови:
- підвищити сервіс - встановити правила чемного поводження персоналу;
- перевірити належним чином технічний стан всіх транспортн всіх засобів та довести їх до відповідного;
- забезпечити рух транспортних засобів по маршруту з 6.00 до 22.30;
- забезпечення на всі транспортні засоби GPS-трекінг.

СТВОРИТИ ВІДПОВІДНУ РОБОЧУ ГРУППУ ІЗ ЗАЛУЧЕННЯМ ГРОМАДСЬКОСТІ ТА ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ТА КОНТРОЛЮ ВСІХ ВИЩЕ ВКАЗАНИХ УМОВ.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

За результатами розгляду електронної петиції «Заборонити збільшення тарифу» повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі – Закон № 2344) державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту реалізується шляхом проведення центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, зокрема, тарифної політики на автомобільному транспорті.
Пп. 2 п. «а» ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на транспортні послуги.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону № 2344 у договорі про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування встановлюється, в тому числі, і регулювання тарифів на транспортні послуги. Слід вказати, що на сьогодні усі діючі договори про організацію перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування містять зазначені умови.
Враховуючи викладене вище інформуємо, що питання встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, лежить у площині правовідносин між автомобільними перевізниками й організаторами перевезень - органами місцевого самоврядування та урегульовано на рівні чинного законодавства і договірних умов.
Механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів визначає Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затверджена Міністерством транспорту та зв’язку України наказом від 17.11.2009 №1175 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.11.2009 за №1146/17162 (далі – Методика). Методикою визначено, що розрахунок тарифу здійснює безпосередньо Перевізник на підставі економічно обґрунтованих планових витрат та фактичних даних про обсяг перевезених пасажирів. Зазначене підтверджується висновком Міністерства інфраструктури України (на звернення виконавчого комітету Сумської міської ради від 15.07.2014 №1291/02.02.02-17): «Органи місцевого самоврядування не формують сам розрахунок, а розглядають його складові, подані перевізником, з метою зміни тарифів». Принагідно зазначаємо, що перегляд рівня тарифів здійснюється на підставі умови, що зазначена у п. 1.6 Методики, а саме: у зв'язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.
Таким чином, тарифи на транспортні послуги встановлюються органами місцевого самоврядування (виконавчим комітетом) у випадку їх економічної обґрунтованості та обов'язкового застосування Методики при формуванні перевізниками розрахунків.
В цілому слід констатувати, що оскільки органи місцевого самоврядування при здійсненні своїх повноважень діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, заборона збільшення тарифів на транспортні послуги повинна бути нормативно закріплена на рівні чинного законодавства.
Щодо переліку зазначених в електронній петиції умов, які пропонується застосовувати при прийнятті рішення про підвищення тарифу, слід зазначити наступне.
Так, правила поводження персоналу пасажирського транспорту (водія, кондуктора, контролера) закріплено рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 13.08.2019 р. № 470 «Про затвердження Правил користування міським пасажирським транспортом» (зі змінами). Витяг із цих правил розміщено в салонах міського пасажирського транспорту і вони є обов’язковими для виконання з боку осіб, що задіяні в перевезенні.
Проведення передрейсового технічного контролю транспортних засобів урегульовано:
- Законом України Про автомобільний транспорт» (ст. 30);
- Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. №176, (пп. 3,4 п. 145), (далі - Правила надання послуг);
- рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради від 17.11.2015 №626 «Про затвердження Типового договору про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м.Суми»;
- умовами договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування (текст за посиланням: https://docs.google.com/viewer?url=http://smr.gov.ua/images/dovidka/Transport/dogovir.docx&embedded=true).
В контексті чинних нормативно-правових актів організація проведення контролю технічного стану автобусів покладається на перевізника. Відповідно ведення обліку вказаної інформації здійснюється перевізником. В межах наданих законодавством повноважень відділом транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сумської міської ради спільно з Управлінням патрульної поліції в Сумській області та Управлінням Укртрансбезпеки у Сумській області періодично проводяться перевірки передрейсового випуску транспортних засобів.
Окрім того, обов’язковий технічний контроль транспортних засобів, що використовуються для перевезення пасажирів, проводиться з періодичністю 2 рази на рік та в порядку, визначеному постановою КМУ від 30 січня 2012 року № 137. При цьому, суб’єктами проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів є юридичні або фізичні особи-підприємці, інформація про яких внесена до реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів та які мають на правах власності або користування обладнання, що дає змогу перевіряти технічний стан транспортних засобів на відповідність вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.
Обов’язковий час роботи транспортних засобів закріплено в умовах договорів про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування і становить з 6:00 до 22:00 години. В даному контексті повідомляємо, що наразі перевезення у міському пасажирському транспорті здійснюються із дотриманням карантинних заходів, які запроваджені у зв’язку з поширенням на території гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. Карантинні заходи передбачають ряд обмежень при наданні транспортних послуг, що мають негативні наслідки для господарської діяльності суб’єктів господарювання. На сьогодні вже є випадки дострокового розірвання договору на перевезення з ініціативи перевізників. Окрім того, на підставі ст. 30 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевізник має право обмежувати або припиняти перевезення в разі стихійного лиха, епідемії, епізоотії або іншої надзвичайної ситуації. Також слід врахувати, що організація перевезень пасажирів у нічний час (з 22:00 години) передбачає дотримання перевізником ряду вимог, визначених чинним законодавством, зокрема, в частині режиму роботи і відпочинку водія, двозмінної роботи тощо.
Щодо забезпечення транспортних засобів GPS-трекінгом інформуємо, що міською владою взято напрямок на впровадження єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи (далі – ІІТС) у складі автоматизованої системи обліку оплати проїзду та автоматизованої системи диспетчерського управління в міському пасажирському транспорті. Зокрема, рішенням Сумської міської ради від 21 жовтня 2020 року № 7554-МР внесено зміни до Програми розвитку міського пасажирського транспорту Сумської міської об’єднаної територіальної громади на 2019 - 2021 роки в частині впровадження ІІТС у транспорті комунальної форми власності, як першого етапу реалізації проекту. Також оприлюднено проект рішення виконавчого комітету Сумської міської ради «Про Порядок функціонування та вимоги до єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи у складі автоматизованої системи обліку оплати проїзду та автоматизованої системи диспетчерського управління в міському пасажирському транспорті комунальної форми власності (тролейбусі, автобусі) на території Сумської міської територіальної громади» У розробці проект рішення виконавчого комітету Сумської міської ради «Про Порядок проведення конкурсу з визначення суб’єкта господарювання для впровадження єдиної інтегрованої інтелектуальної транспортної системи у складі автоматизованої системи обліку оплати проїзду та автоматизованої системи диспетчерського управління в міському пасажирському транспорті». В цілому впровадження ІІТС надасть можливість міській владі здійснювати контроль за якістю послуг, що надаються перевізниками, отримувати об’єктивну інформацію про роботу на міських маршрутах, а також покращить інформаційність сфери послуг, що надаються населенню міста пасажирським транспортом.
Додаток до рішення

Категорія

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Петицію підписали 255 осіб з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Просяник Андрій Михайлович

Початок збору підписів:

1 грудня 2020 р.

Відповідь дана:

16 грудня 2020 р.