Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 284 громади!

ВІДНОВИТИ РОБОТУ МОЛОЧНОЇ КУХНІ В СУМАХ

Діти – це найголовніший скарб нашого суспільства. Від повноцінного розвитку дітей залежить майбутнє країни і здоров'я нації. Один з основних факторів благополучного розвитку дитини - її здорове харчування. Право дітей на забезпечення достатнім, високоякісним та безпечним харчуванням є складовою частиною гарантованого Конституцією України права на достатній життєвий рівень та охорону здоров'я (ст. ст. 48, 49 Конституції України). Тому першочерговим обов'язком кожної громади є забезпечення дітей молодшого віку якісним та доступним дитячим харчуванням. Багато років у місті Суми це важливе завдання покладалося на МОЛОЧНУ КУХНЮ, що функціонувала при КНП "Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди" Сумської міської ради. Містяни завжди довіряли МОЛОЧНІЙ КУХНІ, активно користувалися її послугами і з задоволенням купували для своєї малечі її продукцію, яка вирізнялась якістю, безпечністю, доступною ціновою політикою. Окрім того, кожного року МОЛОЧНА КУХНЯ забезпечувала якісним харчуванням до ста маленьких сумчан пільгової категорії, яким згідно з законодавством така продукція надається безкоштовно.

Однак, у березні 2020 року у зв'язку з пандемією короновірусної хвороби МОЛОЧНУ КУХНЮ закрили на карантин. Уже минув майже рік, а її роботу так і не було відновлено. За останніми даними, висвітленими в місцевих телевізійних новинах, карантин продовжено до 28.02.2021. Однак, адміністрація закладу, посилаючись на необхідність модернізації виробництва, не виключає можливості припинення функціонування МОЛОЧНОЇ КУХНІ. Такий стан справ призводить до повного знищення виробництва якісного дитячого харчування в громаді, до порушення законних прав та інтересів громадян і ставить під загрозу здоров'я наших дітей.

На законодавчому рівні визначено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я та сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, у тому числі раціонального харчування; забезпечує створення соціально-економічних умов, за яких можливо задовольнити потреби кожної дитини у високоякісному та безпечному харчуванні на достатньому рівні (ст. 6 Закону України "Про охорону дитинства", ч. 2 ст. 3 Закону України "Про дитяче харчування"). Відповідно до ч. 4 ст. 3 Закону України "Про дитяче харчування" здійснення відповідної державної політики у сфері забезпечення дітей грудного та раннього віку достатнім, високоякісним та безпечним дитячим харчуванням покладено в т.ч. на ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. З цією метою вживаються заходи щодо, зокрема, забезпечення наявності в достатній кількості дитячого харчування, виготовленого на промисловій основі з високоякісної сировини, вирощеної у спеціальних сировинних зонах, його доступності та безпечності; безкоштовного та пільгового забезпечення дітей грудного та раннього віку дитячим харчуванням; забезпечення батьків дітей або їх інших законних представників інформацією щодо раціонального харчування дітей, якості та безпечності дитячого харчування, наборів дитячого харчування та порядку безкоштовного і пільгового забезпечення дітей грудного та раннього віку дитячим харчуванням; розвитку вітчизняного виробництва широкого асортименту дитячого харчування; вирішення відповідно до законодавства питань про надання пільг і допомоги, пов'язаних з охороною материнства і дитинства; розроблення і здійснення програм поліпшення становища дітей, підтримки сімей з дітьми, вирішення інших питань у цій сфері; розвиток мережі закладів охорони здоров’я, соціального захисту, створення відповідних закладів комунальної власності, управління ними, зміцнення їх матеріально-технічної бази тощо (ч.ч. 3, 4 ст. 3, ч.ч. 6, 7 ст. 4 Закону України "Про дитяче харчування", ч. 3 ст. 5 Закону України "Про охорону дитинства", пп. 1 п. "а" ст. 27, пп. 1 п. "а" ст. 32, пп. 3 п. "б" ч. 1 ст. 34, п. 2 ч. 2 ст. 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Ураховуючи вищевикладене, з метою зміцнення та збереження здоров'я дітей Сумської міської територіальної громади, задоволення їх потреб у високоякісному та безпечному харчуванні на достатньому рівні, здійснення профілактики захворювань, пов'язаних з порушенням харчування, забезпечення повноцінного розвитку дітей, реалізації їх конституційних прав, відповідно до ст. ст. 48, 49 Конституції України, ст. ст. 3, 4 Закону України "Про дитяче харчування", ст. ст. 5, 6 Закону України "Про охорону дитинства", пп. 1 п. "а" ст. 32, пп. 3 п. "б" ч. 1 ст. 34, п. 2 ч. 2 ст. 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", прошу ВІДНОВИТИ з 01 травня 2021 року РОБОТУ МОЛОЧНОЇ КУХНІ по вул. Супруна, 10 у м. Суми з дотриманням усіх санітарно-протиепідемічних вимог і забезпечити її подальше безперебійне функціонування з розширенням пунктів видачі дитячого харчування на території Сумської міської територіальної громади.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Шановна Оксано Володимирівно!
На Вашу петицію «Відновити роботу дитячої молочної кухні в Сумах» повідомляємо наступне.
Інформуємо, що Ваша петиція «Відновити роботу дитячої молочної кухні в Сумах», розміщена на веб-порталі «Єдина система місцевих петицій» (https://e-dem.in.ua/sumy/Petition/View/2538), розглянута 27.04.2021 на засіданні виконавчого комітету та не була підтримана.
Молочна кухня була підрозділом КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» СМР, розташована за адресою вул. Супруна 10, м. Суми.
Головною метою створення молочної кухні ще у радянські часи було задовольнити потреби дитячого населення, оскільки раніше у масовому продажі не було спеціальних молочних продуктів для дітей раннього віку.
На сьогоднішній день у всьому світі переглянуто підхід до вигодовування дітей раннього віку. Звертає на себе увагу постійне зростання показника лактозної недостатності та непереносимості білка коров’ячого молока казеїну серед дитячого населення, що призводить до розвитку незворотних хворобливих процесів в дитячому організмі та в подальшому – до серйозних захворювань та навіть до інвалідності. Тому харчування, виготовлене на коров’ячому молоці, не рекомендується у зв’язку з його високою алергенністю. Єдина альтернатива - адаптовані молочні суміші.
У період існування молочної кухні у складі дитячої лікарні пільгові категорії населення забезпечувались безкоштовно (50-60 осіб щороку), інші діти – за рахунок оплати. При цьому станом на 01.01.2020 року вартість для однієї дитини стандартного набору – 400,0 г молока, 200,0 г кефіру та 50,0 г м’якого сиру становила 15,40 грн., що фактично складає вартість сировини. Загальні витрати на утримання – 3,4 млн. грн. на рік (за розрахунками на 2020 рік).
Звертаємо увагу, що у вартість молочної продукції для населення не включені витрати:
- на оплату праці медичного та немедичного персоналу, який там працює (на рівні мінімальної),
- на виготовлення продукції, модернізацію, оснащення, доставку до пунктів видачі та на утримання молочної кухні взагалі.
Крім того, на молочній кухні повністю відсутній фактор автоматизації виробництва, і всі процеси розливу відбуваються «вручну», що суперечить вимогам сучасного санітарного законодавства та створює підвищений ризик виробничого травматизму.
Кількість осіб, які користувалися послугами молочної кухні становила орієнтовно 5150 осіб на рік, або близько 430 осіб на місяць.
З 2018 року розпочалося реформування галузі охорони здоров’я, відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії» комунальні заклади охорони здоров’я стали комунальними некомерційними підприємствами та розпочали свою роботу згідно Господарського кодексу.
КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» СМР з 01.04.2020 фінансується за договором з Національною службою здоров’я України за надані медичні послуги. Відповідно, послуга молочної кухні - не є медичною, тому не входить в жодний пакет медичних гарантій і не фінансується Національною службою здоров’я України.
Звертаємо Вашу увагу, що реалізація молочної продукції (тобто, виготовлення та роздрібна торгівля продуктами харчування) у медичному закладі не передбачена статутом КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» СМР, а також не внесена до постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах».
Така діяльність є порушенням Податкового кодексу України та призведе до втрати закладом статусу неприбутковості, а відтак – додаткове фінансове навантаження у вигляді податків та значних штрафів. При цьому загальна сума податків та штрафних санкцій може бути навіть більшою, аніж зароблені лікарнею кошти на медичних послугах, що у свою чергу, утворить ризик виникнення заборгованості по виплаті заробітної плати, погіршення матеріального та медикаментозного забезпечення та, як наслідок, – до погіршення якості медичних послуг, припинення договору з НСЗУ та подальшого фінансування закладу виключно за кошти міського бюджету (до відома – кошти, виплачені дитячій лікарні за договорами з НСЗУ у 2020 році становлять 65, 00 млн. грн., на 2021 рік очікувана сума за договорами з НСЗУ становить 139,00 млн. грн.).
З метою забезпечення дитячим харчуванням дітей пільгових категорій Сумською міською радою було прийнято рішення виділити кошти на 2021 рік у розмірі 200,0 тис. грн. (з розрахунку на 50 дітей). Ці кошти передбачені фінансовими планами комунальних закладів первинної медичної допомоги
На сьогоднішній день у вільному продажі є великий асортимент сертифікованої продукції: адаптованих молочних сумішей, молочних, овочевих та м’ясних продуктів для дітей та спеціальних заквасок для виготовлення дитячих кисломолочних продуктів, які батьки можуть придбати в будь-який час та в будь-якому закладі роздрібної торгівлі або аптечній установі.
Додаток до рішення

Категорія

ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я

Петицію підписали 258 осіб з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Волобуєва Оксана Володимирівна

Початок збору підписів:

5 лютого 2021 р.

Відповідь дана:

14 квітня 2021 р.