Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 391 громадa!

Вимагаємо зменшення тарифу на проїзд в громадському транспорті (маршрутках) до 5 (п'яти) гривень

Вимагаємо повернення тарифу у 5(п'ять) гривень на проїзд у громадському транспорті (маршрутках), тому що, зважаючи на сервіс, стан транспортних засобів, безпеку має коштувати саме стільки.
Відповідно до статті 10 пункту 3 закону України "Про захист прав споживачів" жителі міста Суми можуть вимагати на компенсацію або зменшення тарифу.
А саме: порушення договору
про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних
маршрутах загального користування в м. Суми:
- відповідно до пункту 2.3.1. договору постійно порушуються постійно "Правила дорожнього руху" та закон України "Про автомобільний транспорт";
- відповідно до пункту 2.3.3 договору рейси виконаються з регулярністю нижче 95% за день(постійно порушуються графік руху транспорту та кількість транспортних засобів менша ніж потрібна для забезпечення належного надання послуги);
- відповідно до пункту 2.3.4 договору не забезпечується якісне та безпечне надання послуг автомобільного транспорту загального користування та не несе повну відповідальність за безпеку перевезення пасажирів.
Не забезпечується високий рівень культури обслуговування пасажирів та допускається прояв неповаги. Водію під час роботи на маршруті (здійснення перевезення пасажирів) слухають музику, палять, сперечаються або лаються з пасажирами, відволікаються від управління транспортним засобом;
- відповідно до пункту 2.3.5. договору не забезпечується на маршруті необхідна кількість рухомого складу згідно з умовами Договору.
- відповідно до 2.3.6 Договору не забезпечується обов’язкова робота транспортних засобів з 6.00 до 22.00(після 20.00 з деяких районів міста Суми виїхати на громадському транспорті не можливо, але за Договором він повинен курсувати);
- відповідно до пункту 2.3.8 договору випускають на маршрут технічно не справні транспорти засоби, що не відповідають вимогам Законів України «Про дорожній рух», «Про автомобільний транспорт», вимогам безпеки руху, екології та державним стандартам;
- відповідно до пункту 2.3.8 договору не забезпечується проведення контролю технічного та санітарного стану автобусів перед початком роботи згідно з чинним законодавством;
- відповідно до пункту 2.3.9 договору випускати на маршрут технічно не справні відповідно до чинного законодавства;
- відповідно до пункту 2.3.11 не забезпечується суворе дотримання персоналом Перевізника Правил дорожнього руху, особливо в частині розташування транспортних засобів на проїзній частині, вимог щодо зупинки та стоянки транспортних засобів, особливо в місцях зупинок на маршруті руху, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, інших вимог законодавства про автомобільний транспорт;
- відповідно до пункту 2.3.13 договору не розміщено в салонах усіх транспортних засобів, які використовуються для перевезення пасажирів на маршруті інформацію про підприємство Перевізника (найменування, контактні телефони, тощо) та підприємство страховика. Не забезпечується наявність в рухомому складі необхідної інформації для пасажирів згідно з вимогами законодавства України та відповідних рішень виконавчого комітету Сумської міської ради (інформації щодо вартості проїзду тощо);
- відповідно до пункту 2.3.14 не забезпечуються транспортні засоби, що використовуються на маршруті відеоспостереженням та в обов’язковому порядку засобами GPS/GPRS, їх постійне підключення та працездатність, а також не забезпечується доступ Організатору до засобів GPS/GPRS для контролю в онлайн режимі та не надається Організатору можливість забезпечити всіх який бажає доступом до інформації через мережу інтернет в режимі онлайн;
- відповідно до пункту 2.3.19 договору не покращують якість пасажирських перевезень шляхом впровадження передових технологій в галузі автомобільного транспорту;
- відповідно до пункту 2.3.21 договору допускають наявності в пасажирських салонах сторонніх предметів, які можуть травмувати пасажирів або забруднити їх одяг;
- відповідно до пункту 2.3.27 договору не забезпечується оновлення рухомого складу, що працює по маршруту(-тах) на виграному об’єкті протягом 3(трьох) років у кількості 30% при коефіцієнті терміну експлуатації від 3 до 5 років, 50% при коефіцієнті понад 5 років. Коефіцієнт визначається, як середньозважена величина віку експлуатації автобусів, що заявлені на конкурс на дату подання документів.
- відповідно до пункту 2.3.28 не оновлюється ​рухомий склад, який потрібно провести в наступній пропорції: при 30% оновленні перший рік – 10%, другий рік – 10%, третій рік – 10%; при 50% оновленні перший рік – 10%, другий рік – 20%, третій рік – 20%.
Зважаючи на вище викладене, вимога про зменшення вартості тарифу на проїзд у громадському транспорті є цілком обґрунтуванним і підлягає зниженням до 5(п'яти) гривень.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

За результатами розгляду електронної петиції «Вимагаємо зменшення тарифу на проїзд в громадському транспорті (маршрутках) до 5 (п’яти) гривень» повідомляємо наступне.
Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством тарифів на транспортні послуги. Відповідно до статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт», тарифна політика на автомобільному транспорті має сприяти вирішенню таких завдань як забезпечення балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання та забезпечення стабільності, прозорості та прогнозованості тарифів. Реалізація єдиної тарифної політики передбачає єдину методику розрахунку тарифів за видами перевезень. Зокрема, наразі діє Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затверджена наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 №1175 (далі - Методика). Ця Методика визначає механізм формування тарифів на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування і застосовується органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та автомобільними перевізниками незалежно від їх відомчої підпорядкованості, форми власності та організаційно-правової форми господарювання. Методика є обов'язковою для застосування під час встановлення регульованого тарифу органами виконавчої влади та місцевого самоврядування на послуги пасажирського автомобільного транспорту.
Відповідно до п. 1.6. Методики перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв'язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації Послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%. Тариф на послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, що працюють у звичайному режимі в розмірі 7,00 гривень був встановлений Виконавчим комітетом Сумської міської ради 29.01.2021 року відповідно до звернень перевізників і наданих до них розрахунків, які відповідають Методиці розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 №1175.
Таким чином, з урахуванням наведених вище положень Закону, запропоноване в електронній петиції зменшення вартості проїзду до 5,00 гривень є необгрунтованим, так як не відповідає чинному законодавству і не підтверджене розрахунками, відповідно до діючої Методики.
Що стосується Ваших зауважень щодо порушення перевізниками пунктів 2.3.1, 2.3.3, 2.3.4., 2.3.5., 2.3.6., 2.3.8., 2.3.9., 2.3.11., 2.3.13., 2.3.14., 2.3.19., 2.3.21., 2.3.27., 2.3.28 Договору про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Суми, слід зауважити, що нормами чинного законодавства встановлено, що органи місцевого самоврядування у межах своїх повноважень здійснюють контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території. З даного приводу зазначимо, що у структурі виконавчих органів Сумської міської ради повноваження контролю у сфері автомобільного транспорту покладено на відділ транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг. Контроль у сфері безпеки на транспорті покладається на Укртрансбезпеку, контроль у сфері безпеки дорожнього руху - на Національну поліцію (на уповноважений підрозділ Нацполіції - Департамент патрульної поліції та його територіальні підрозділи).
Відділ транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг, як уповноважений орган Організатора, реагує на будь-які зауваження щодо недоліків роботи міського транспорту, організовує наради з перевізниками міста для спільного вирішення питань пасажирських перевезень. Відповідно до плану роботи працівниками відділу проводяться перевірки роботи міського пасажирського транспорту (виконання умов Договору), та за необхідністю проводяться позачергові перевірки спільно з інспекторами управління Укртрансбезпеки у Сумській області та Управління патрульної поліції у м. Суми.
Так, з початку року і до сьогодні відділом транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг було проведено 160 перевірок щодо роботи міського пасажирського транспорту, а саме: технічного та санітарного стану автобусів, дотримання графіків руху та випуску на лінію рухомого складу. За результатами проведених перевірок складено відповідні акти. Згідно з умовами Договору, зазначені акти було направлено суб’єктам господарювання, що здійснюють організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Суми для усунення виявлених порушень та письмового повідомлення про це протягом 10-денного терміну з дня отримання актів.
Таким чином, міська влада зосереджуює багато зусиль, щоб забезпечити належну організацію роботи міського пасажирського транспорту та покращити якість перевезення пасажирів.
Додаток до рішення

Категорія

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Петицію підписали 652 особи з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Просяник Андрій Михайлович

Початок збору підписів:

3 вересня 2021 р.

Відповідь дана:

13 вересня 2021 р.