Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 259 громад!

Зробимо місто Суми чистішим! Встановити фандомати для прийому пластикової, скляної і алюмінієвої тари.

Місто повинне розвиватися та брати приклад з європейських країн. У багатьох країнах Європи та світу на вулицях можна зустріти фандомати.
Що таке фандомат?
Це автомати, які обмінюють пластикову, скляну і алюмінієву тару на грошову або іншу винагороду, наприклад, знижку в супермаркеті.

Як це працює:
1) Автомат отримує пластикову (скляну або металеву) пляшку, через кругле віконце. Далі механізм сканує обсяг, вагу і матеріал тари.
2) Автомат відправляє пляшку в мішок зберігання.
3) Потім видає відповідну суму грошей за тару, знижку для покупки різних товарів та ін.

Завдяки установці фандоматів, люди зможуть мати додатковий стимул сортувати сміття, обмінюючи тару на винагороду. Таким чином в місті може покращитися екологічний стан.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

За результатами розгляду Вашої електронної петиції щодо встановлення фандоматів для прийому пластикових, скляних та алюмінієвих пляшок повідомляємо наступне.
В Україні питання роздільного збирання побутових відходів наразі не повсюдне через відсутність механізму фінансування цих заходів. Роздільний збір відходів має впроваджуватись на чітких вимогах закону, в тому числі і до виробників продукції в упаковці. У більшості європейських країн діє принцип розширеної відповідальності виробника – це принцип управління ресурсами, за яким виробник несе відповідальність за весь життєвий цикл своєї продукції, у тому числі за управління відходами своєї продукції.
На сьогоднішній день зареєстровано ряд законопроєктів, які б визначали правові, організаційні, економічні засади та регулювали б відносини у сфері поводження з відходами, поводження з упаковкою та відходами упаковки з метою забезпечення екологічної безпеки, запобігання негативного впливу таких відходів на здоров'я людини і навколишнє природне середовище шляхом організації та координації діяльності з їх збирання та утилізації.
Існує декілька підходів відповідальності виробників товарів в упаковці щодо створення систем безпечного поводження з відходами упаковки. Зокрема, на виробників покладається обов'язок збирати відходи упаковки, переробляти чи утилізувати їх. Також може застосовуватись екологічний податок, який накладається на кожну упаковку, що виробляється. Після стягнення податку кошти повинні направлятися на створення інфраструктури, що допоможе зібрати, переробити, утилізувати таку упаковку. Крім того, одним із підходів розширеної відповідальності виробника є депозитна система, яка забезпечує повернення відходів упаковки через спеціальні автоматизовані прийомні пункти. У такому випадку на упаковку наноситься відповідне маркування (наприклад, лазерне гравіювання), що допомагає отримувати необхідну інформацію для організації системи повернення деяких видів упаковки через спеціальне обладнання та автоматизовані пункти прийому. В обмін на повернені відходи упаковки часто видаються відповідні грошові талони в розмірі вартості упаковки, які можна застосувати для розрахунку в торгових мережах. Депозитна система є менш поширеною через високу вартість запровадження та обслуговування такої системи, а також через її низьку ефективність порівняно з РВВ. Вона забезпечує повернення тільки деяких видів упаковки (пляшок із скла, поліетилену, алюмінієвих бляшанок).
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Частиною третьою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регламентовано, що виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених чинним законодавством України.
Отже, міською владою в межах повноважень вживаються заходи з роздільного збору побутових відходів. Так, на підставі рішення Виконавчого комітету Сумської міської ради від 03.06.2020 № 296 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії щодо визначення суб’єктів господарювання - виконавців комунальної послуги з вивезення побутових відходів, що утворюються на території Сумської міської об’єднаної територіальної громади (лоти №№ 1 - 4)» та рішення Сумської міської ради від 10.06.2020 № 6965-МР «Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на території Сумської міської об’єднаної територіальної громади», Виконавчим комітетом укладено договори комунального замовлення з виконавцями послуг з поводження з побутовими відходами. Умовами договорів передбачено обов’язок надавачів послуг виконувати вимоги чинного законодавства та Схеми санітарного очищення Сумської міської територіальної громади, в тому числі щодо впровадження роздільного збору побутових відходів.
Так, на виконання зазначених договорів, виконавцями послуг з поводження з відходами на контейнерних майданчиках було встановлено 932 контейнери для роздільного збору ТПВ (ПЕТ пляшка, скло, папір, пластик) типу «сітка» та типу «дзвін».
З метою стимулювання споживачів до роздільного збору побутових відходів, відповідно до вимог законів України «Про відходи», «Про житлово-комунальні послуги», Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. № 1010), у разі запровадження роздільного збирання побутових відходів під час встановлення цін/тарифів на послугу з поводження з побутовими відходами не враховується вартість операцій з поводження з роздільно зібраними (відсортованими) корисними компонентами таких відходів.
Відповідно до частини першої статті 18 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування.
Вимогами пункту б статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів міських рад належать, зокрема, здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об'єктів нерухомого майна усіх форм власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об'єктах; прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Господарського кодексу України передбачено, що незаконне втручання органів та посадових осіб місцевого самоврядування у господарську діяльність суб'єктів господарювання забороняється.
Положеннями статті 19 Конституції України регламентовано, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, з наведеного вбачається, що виконавчим органом ради – Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради розглянуто в установленому порядку вказану електронну петицію, але без відповідних законодавчих змін, виконання вимог петиції не є можливим, оскільки не належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Додаток до рішення

Категорія

ЕКОЛОГІЯ

Петицію підписали 269 осіб з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Будко Дмитрій Романович

Початок збору підписів:

12 жовтня 2021 р.

Відповідь дана:

2 грудня 2021 р.