Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 391 громадa!

Відміна рішення виконавчого комітету СМР про підвищення тарифу на послуги приватних перевізників (маршрутні таксі) у м. Суми

На сьогоднішній день в Сумах влада та перевізники об'єдналися проти містян: одні у своїх розрахунках значно занижують обсяг перевезень, інші значно завищують їх вартість.

За даними перевізників загальна річна сума їхніх затрат для перевезення 32 млн. пасажирів (а це в середньому 12 осіб на рейс!) складає близько 140 млн.грн. За припущеннями влади річний пасажиропотік більший у два рази (60 млн.), але водночас незрозуміло звідки пропонується брати до уваги вдвічі більший розмір затрат (280 млн.грн.)

При цьому щоденно кожен водій здає "хазяїну" близько 1000 грн. "плану" (було 800-1000, після нового конкурсу план виріс до 1000-1200), тобто чистої виручки без урахування заправки, власної зарплатні та дрібного ремонту, що сплачується за рахунок "свєрхплана". За рік із 300 машин виходить понад 100 млн. "лівої" неоподаткованої готівки. І от саме ці тіньові доходи(з яких мали бути сплачені податки до міського бюджету), виконком погодив своїм рішення, дозволивши перевізникам і далі розвивати тіньову економіку.

Вимога громадськості показати реальні затрати, доходи та обсяг перевезень міською владою ігноруються! Де-факто за ініціативи секретаря міськради виконкомом було погоджено закладення у тариф плану "лівого" прибутку перевізників у розмірі понад 100 млн.грн. на рік.


20 травня 2017 року відбулися загальні збори мешканців міста Суми, скликані для обговорення та вирішення проблемних питань з перевезення пасажирів, які виникли через систематичне ігнорування членами виконавчого комітету міської ради, міським головою, його заступниками та службовими особами виконавчих органів ради прав і свобод мешканців міста Суми при проведенні транспортного конкурсу, затвердженні його результатів, постійному необґрунтованому та свавільному підвищенні вартості поїзду в міському транспорті, який працює в режимі маршрутного таксі з 3 до 4 грн.

Загальними зборами була ухвалена резолюція, у якій були викладені вимоги громади м. Суми, а саме:

1. Скасувати на найближчій сесії міської ради вартість проїзду в 4 грн.;

2. Скасувати на найближчій сесії міської ради результати транспортного конкурсу;

3. Визначити кількість рухомого складу комунального транспорту (тролейбуси та автобуси), що дозволить здолати монопольне становище приватних перевізників у місті та здійснити негайну закупілю такої кількості комунального транспорту за кошти міського бюджету. Забезпечити пріорітет комунального транспорту в місті.

4. Організувати та провести транспортний конкурс з перевезення пасажирів в режимі маршрутного таксі з умовами, які забезпечать якість та безпеку перевезення пасажирів та після публічного і відкритого обговорення цих умов з мешканцями міста (базова умова така, що автобуси мають бути не менш, ніж 2015 року випуску);

5. Визначити протягом одного місяця пасажиропотік за кожним маршрутом руху, як тролейбусів та автобусів, що працюють у звичайному режимі руху, так і автобусів, що працюють у режимі маршрутного таксі з залученням мешканців міста, представників громадських об’єднань, наукових установ, навчальних закладів, експертів відповідної кваліфікації;

6. Відставка виконавчого комітету міської ради, секретаря міської ради, першого заступника міського голови, заступників міського голови та проведення службового розслідування стосовно службових осіб виконавчих органів ради, які винні у виникненні проблемних питань з перевезення пасажирів.

7. Створення робочої групи з контролю за виконанням діючих договорів з приватними перевізниками до складу якої включити 6 представників громадськості, 2 представника виконавчих органів Сумської міської ради. Взяти за основу, що пропозиції робочої групи щодо розірвання договорів з перевізниками мають обов’язковий характер для Сумської міської ради.

Ухвалена резолюція була передана міському голові Олександру Лисенку для ознайомлення та виконання вимог громади. Нажаль, наразі реакції з боку міської влади не спостерігається.

Закликаємо громадськість підтримати дану петицію, щоб примусти міську адміністрацію почути вимоги жителів та виконати вище викладені пункти в повному обсязі.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ


За результатами розгляду електронної петиції «відміна рішення виконавчого комітету СМР про підвищення тарифу на послуги приватних перевізників ( маршрутні таксі) у м. Суми» інформуємо про наступне.

Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, зокрема, тарифів на транспортні послуги.

Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» встановлено, що органи місцевого самоврядування формують мережу міських автобусних маршрутів загального користування ї здійснюють контроль за виконанням транспортного законодавства на відповідній території згідно з повноваженнями, визначеними законами України.

Питання щодо ціноутворення на послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом, що виконують рейси на територіях відповідних областей, лежить у площині контролю договірних взаємовідносин між автомобільними перевізниками та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт», тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольнити підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати впровадження новітніх технологій перевезень, застосування сучасних типів транспортних засобів, а також сприяти вирішенню таких завдань:

- збільшення можливостей суб’єктів господарювання щодо забезпечення потреб споживачів у послугах, залучення інвестицій у розвиток автомобільного транспорту та досягнення сталих економічних умов роботи;

- стимулювання конкуренції та появи нових суб’єктів господарювання, які належать до автомобільного транспорту;

- забезпечення балансу між платоспроможним попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання;

- забезпечення стабільності, прозорості та прогнозованості тарифів.

Реалізація єдиної тарифної політики передбачає єдину методику розрахунку тарифів за видами перевезень. Зокрема, наразі діє Методика розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затверджена наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11. 2009 №1175 (далі - Методика).

Відповідно до п. 1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту затвердженої Наказом Мінтрансзв'язку України від 17.11.2009 № 1175 перегляд рівня тарифів повинен здійснюватись у зв'язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації Послуг, що не залежать від господарської діяльності Перевізника, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.

Відповідно до п. 2.1 Методики розрахунок тарифів здійснюється відповідно до запланованих на рік (на підставі фактичних) обсягів транспортної роботи, характерних для даного виду перевезень Перевізника в регіоні, та кількості перевезених пасажирів з використанням економічно обґрунтованих планових витрат, визначених з урахуванням вимог законодавства, на підставі галузевих норм, ставок податків і зборів (обов'язкових платежів), прогнозного індексу цін виробників промислової продукції у плановому періоді. До розрахунку тарифу включається плановий прибуток, необхідний для розвитку Перевізника і сплати ним податкових зобов'язань.

Згідно з п. 2.3 Методики під час розрахунку тарифу загальний обсяг транспортної роботи та загальна кількість перевезених пасажирів, у тому числі з урахуванням пільгових категорій пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, обґрунтовуються Перевізником на підставі фактичних показників роботи або встановлюються за результатами обстеження пасажиропотоків 16.05.2017року виконавчим комітетом Сумської міської ради були прийняті рішення про встановлення тарифів на послуги з перевезення одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування, що працюють у звичайному режимі.

Відповідно до пункту 9 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення виконавчого комітету СМР з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані рішенням Сумської міської ради.

31.05.17. на сесії Сумської міської ради деякими депутатами були внесені пропозиції про скасування рішень про встановлення тарифів на послуги з перевезення одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування, що працюють у звичайному режимі, але ці пропозиції не були підтримані більшістю депутатів і рішення виконавчого комітету залишилися чинними.

Зважаючи на резонансність порушених у петиції питань, враховуючи необхідність задоволення інтересів територіальної громади м. Суми, відділом транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сумської міської ради в межах наданих повноважень проводиться аналіз економічно обґрунтованих фактичних витрат Перевізників, пропорційного співвідношення вартості паливно-енергетичних ресурсів, рівня заробітної плати працівників, адміністративних витрат, розміру індексації тощо, порівняно з даними станом на 2015 рік.

Стосовно питання, щодо підвищення тарифу на послуги приватних перевізників (маршрутних таксі) у м. Суми, то повідомляємо, що на даний час в м. Суми перевезення пасажирів в режимі маршрутного таксі не виконується.
Додаток до рішення

Категорія

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Петицію підписали 661 особа з 250 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Горпинич Ганна Валеріївна

Початок збору підписів:

26 травня 2017 р.

Відповідь дана:

12 червня 2017 р.