Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 259 громад!

Зменшити кількість зовнішньої реклами

В Тернополі дуже багато зовнішньої реклами порівняно з будь-яким європейським містом. Це зменшує естетичну і туристичну привабливість міста, руйнує його унікальний вигляд, відволікає водіїв під час керування авто, збільшує візуальне навантаження на тернополян.
Щороку туристи з різних міст та країн відвідують наше місто. Однак збільшення реклами на вулицях та узбіччях доріг, порушення підприємцями міста естетичних норм при утриманні рекламних об’єктів в нашому місті призводить до непривабливого зовнішнього вигляду міста, порушує його історичний вид, зменшує його естетичну та туристичну привабливість, несе психологічний дискомфорт жителям та гостям міста, а також часто є причиною отримання травм та ДТП.
Дана петиція запропонована для врегулювання проблеми, пов’язаної із зовнішньою рекламою , яка розміщена у місцях що закривають, спотворюють чи псують архітектуру нашого міста, виходить за
межі нормального естетичного вигляду, перешкоджають безпеці руху та створюють небезпеку для життя та здоров’я людей.
Виступаю із пропозицією до Тернопільської міської ради прийняти рішення, яке врегулює дану ситуацію і, зокрема:
- заборонити розміщення об’єктів зовнішньої реклами таких як щити, що стоять окремо на всій території міста та особливо в центрі міста,
- зменшити кількість біл-бордів, сіті-лайтів, вивісок, вітрин, інформаційних дошок та інших елементів рекламної продукції,
- заборонити роботу аудіо реклами на зупинках громадського транспорту,
- негайно демонтувати незаконну рекламу. Спростити процедуру демонтажа, збільшити кількість інспекторів, виділити ресурси на демонтаж,
- створити "нульову" форматну зону в центрі міста (без реклами)
- повністю заборонити розтяжки над вулицями (троли) як вид реклами. Також заборонити клеїти рекламу на стінах будинків, на вікнах та дверях.
Зменшення кількості зовнішньої реклами призведе до збільшення попиту на неї, тому треба проводити відкриті і прозорі аукціони з продажу дозволів на розташування рекламних засобів. Це призведе до збільшення надходжень до міського бюджету.
Як показує позитивний досвід українських та європейських міст, які обмежили кількість та "яскравість" реклами в центрі це позитивно сприймається як жителями так і гостями міста.
Прийняття такого рішення дозволить упорядкувати
розміщення елементів реклами на території міста Тернопіль та відновити його естетичний вигляд, зменшити психологічне навантаження, підкреслити його культурну особливість та уникнути можливих травматичних випадків.

ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ

Петицію «Зменшити кількість зовнішньої реклами» від 26.04.2021
розглянуто. Повідомляємо наступне.

Зовнішня реклама у Тернопільській міській територіальній громаді
розміщується на підставі дозволів у відповідності до Порядку розміщення зовнішньої реклами, затвердженого рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 12.12.2018 №949.

Порядок розроблений згідно чинного законодавства у відповідності із Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про рекламу»,«Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про адміністративні послуги», «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про благоустрій населених пунктів», «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян», Постановою
Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами», Положенням про раду з питань зовнішньої реклами, Правилами благоустрою Тернопільської міської територіальної громади, Концепції єдиної політики у сфері зовнішньої реклами у Тернопільській міській територіальній громаді та інших нормативно-правових актах.

Основні вимоги до порядку видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання, внесення змін, продовження строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами передбачені цим Порядком у відповідності з Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами».
На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища з додержанням Правил благоустрою
Тернопільської міської територіальної громади та Концепції єдиної політики у сфері зовнішньої реклами у Тернопільській міській територіальній громаді.Регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами Тернопільській міській територіальній громаді.

Регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами Тернопільська міська рада покладає на управління стратегічного розвитку міста (далі – робочий орган). Для процесу регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради створена Рада з питань зовнішньої реклами, в яку залучені спеціалісти структурних
підрозділів міської ради причетних до погодження видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами, депутати міської ради, на громадських засадах представники галузевих рад підприємців, об’єднань громадян та об’єднань підприємств, які провадять діяльність у сфері реклами.

Усі дозволи на розміщення зовнішньої реклами погоджуються з
власником місця розташування рекламного засобу або уповноваженим ним органом (особою), спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури. На вимогу робочого органу дозвіл погоджується з:

-уповноваженим підрозділом Національної поліції - у разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування;

-відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об'єктів природно заповідного фонду - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам'яток і в межах об'єктів природно-заповідного фонду;

-утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій.

Згідно рішення виконавчого комітету міської ради періодично
проводиться демонтаж рекламних засобів. Демонтажу підлягають:

рекламні засоби, власника яких встановити не можливо; у яких відсутнє маркування;
самовільно розташовані рекламні засоби, дозволи на розміщення яких не видавалися, або дію їх анульовано (скасовано).

Рекламні засоби, що створюють загрозу життю або здоров'ю людей та/або заподіяння шкоди майну третіх осіб і які розташовані на об’єктах, що не належать до комунальної власності, можуть бути демонтовані спеціалізованими підприємствами, установами та організаціями та/або за погодженням із власником місця розташування цих спеціальних конструкцій.

Згідно Порядку розміщення зовнішньої реклами місто поділяється на економіко-планувальні зони, зокрема:

Перша зона А – Історичний Центр Тернополя – обмежена вулицями:
Привокзальний майдан - Б. Хмельницького – С. Качали – Камінна – М.Грушевського – Замкова – Руська – Патріарха Мстислава – Площа Героїв Євромайдану – Князя Острозького – Пирогова – Гоголя – Б. Хмельницького.

В цій зоні діють обмеження розміщення великоформатної зовнішньої реклами.

Згідно ст. 8. Загальні вимоги до реклами Закону України «Про рекламу»

7. Розміщення реклами та/або рекламних засобів на підтримуючих,
опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення забороняється.

Так як Закон не має зворотної сили, дозволи видані до введення заборони діють до закінчення строку їх дії. Тому законними є декілька розтяжок між електроопорами та рекламні засоби на електроопорах.

У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами»:

п.18. Під час надання дозволу втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами забороняється.
п.25. У процесі надання дозволів забороняється проведення тендерів (конкурсів).

Враховуючи наведене вище, міська рада вживає належних і достатніх заходів для організації діяльності у сфері зовнішньої реклами.

Міський голова С.В.Надал
Додаток до рішення

Категорія

БЛАГОУСТРІЙ МІСТА ТА БУДІВНИЦТВО

Петицію підписали 401 особа з 300 необхідних.

Переглянути список

Автор:

ФЕДОРИШИН ІВАН ІВАНОВИЧ

Початок збору підписів:

30 березня 2021 р.

Відповідь дана:

24 травня 2021 р.