Оберіть вашу громаду
Скасувати
+ ще 453 громади!
Виокремити проєкти освітніх та медичних закладів в окремий розділ Громадського бюджету
Щороку в Тернополі відбувається конкурс Громадського бюджету. Ініціатива хороша, бо таким чином тернополяни можуть впливати на якість життя в рідному місті, втілювати цікаві та корисні ідеї.
⠀
Але що відбувається по факту?
⠀
Освітні заклади та заклади комунальної власності подають на Громадський бюджет багато своїх проєктів. І переважно ті проєкти виграють. Благоустрій території, ремонт дороги біля навчального закладу чи спортивного поля - це, звичайно, базові потреби, які міська влада повинна забезпечувати без жодних конкурсів. На жаль, ці витрати не фінансуються в достатньому обсязі, тож навчальні заклади змушені шукати можливості для їх покриття через конкурс.
⠀
Як наслідок, проєкти активістів чи ініціативних груп, спрямовані на розвиток міста, чи інновації втрачають будь-яку можливість реалізації, адже їм нереально набрати більше голосів, ніж велика школа. До того ж, комунальні заклади доволі часто використовують адмінтиск під час голосування, що є неприпустимим, бо нівелює ідею Громадського бюджету як такого.
⠀
Що маємо на практиці?
⠀
Результатом таких непродуманих умов конкурсу стало те, що з 16 проєктів-переможців «Громадського бюджету 2022» 15 стосуються освітніх закладів і один - лікарні (12 проєктів стосуються шкіл, 1 - ліцею, 1 - коледжу, 1 - університету).
⠀
Жоден з проєктів активістів не зміг набрати необхідної кількості голосів.
⠀
В інших містах України, наприклад, є успішний досвід вирішення цієї проблеми. У Львові освітні та медичні проєкти відділені в окремий розділ та змагаються між собою, що є цілком логічно.
⠀
В зв’язку з цим пропоную внести зміни до Положення «Про Громадський бюджет Тернопільської міської територіальної громади», якими передбачити:
⠀
1) виокремлення проєктів освітніх та медичних закладів в окремий розділ конкурсу;
2) заборону застосовувати адміністративний тиск керівникам підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, з метою підтримки певних проєктів Громадського бюджету. В разі порушення заборони передбачити процедуру зняття таких проєктів з голосування.
⠀
Але що відбувається по факту?
⠀
Освітні заклади та заклади комунальної власності подають на Громадський бюджет багато своїх проєктів. І переважно ті проєкти виграють. Благоустрій території, ремонт дороги біля навчального закладу чи спортивного поля - це, звичайно, базові потреби, які міська влада повинна забезпечувати без жодних конкурсів. На жаль, ці витрати не фінансуються в достатньому обсязі, тож навчальні заклади змушені шукати можливості для їх покриття через конкурс.
⠀
Як наслідок, проєкти активістів чи ініціативних груп, спрямовані на розвиток міста, чи інновації втрачають будь-яку можливість реалізації, адже їм нереально набрати більше голосів, ніж велика школа. До того ж, комунальні заклади доволі часто використовують адмінтиск під час голосування, що є неприпустимим, бо нівелює ідею Громадського бюджету як такого.
⠀
Що маємо на практиці?
⠀
Результатом таких непродуманих умов конкурсу стало те, що з 16 проєктів-переможців «Громадського бюджету 2022» 15 стосуються освітніх закладів і один - лікарні (12 проєктів стосуються шкіл, 1 - ліцею, 1 - коледжу, 1 - університету).
⠀
Жоден з проєктів активістів не зміг набрати необхідної кількості голосів.
⠀
В інших містах України, наприклад, є успішний досвід вирішення цієї проблеми. У Львові освітні та медичні проєкти відділені в окремий розділ та змагаються між собою, що є цілком логічно.
⠀
В зв’язку з цим пропоную внести зміни до Положення «Про Громадський бюджет Тернопільської міської територіальної громади», якими передбачити:
⠀
1) виокремлення проєктів освітніх та медичних закладів в окремий розділ конкурсу;
2) заборону застосовувати адміністративний тиск керівникам підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, з метою підтримки певних проєктів Громадського бюджету. В разі порушення заборони передбачити процедуру зняття таких проєктів з голосування.
ВІДПОВІДЬ НА ЕЛЕКТРОННУ ПЕТИЦІЮ
Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян», враховуючи лист управління цифрової трансформації та комунікацій зі ЗМІ Тернопільської міської ради від 28.02.2022 №4, щодо розгляду електронної петиції від 21.01.2022 «Виокремити проєкти освітніх та медичних закладів в окремий розділ Громадського бюджету», виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Управлінню економіки, промисловості та праці підготувати проєкт рішення міської ради "Про внесення змін в рішення міської ради від 16.06.2016 року №7/9/6 «Про затвердження положення «Про громадський бюджет Тернопільської міської ради»».
2. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Ігоря Крисоватого.
Міський голова С.В.Надал
*****
Рішенням виконавчого комітету від 16.03.2022 №256 «Про розгляд петиції» доручено управлінню економіки, промисловості та праці підготовити проект рішення міської ради «Про внесення змін до Положення про громадський бюджет Тернопільської міської територіальної громади, затвердженого рішенням Тернопільської міської ради від 16.06.2016 року № 7/9/6».
Міський голова С.В.Надал
ВИРІШИВ:
1. Управлінню економіки, промисловості та праці підготувати проєкт рішення міської ради "Про внесення змін в рішення міської ради від 16.06.2016 року №7/9/6 «Про затвердження положення «Про громадський бюджет Тернопільської міської ради»».
2. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Ігоря Крисоватого.
Міський голова С.В.Надал
*****
Рішенням виконавчого комітету від 16.03.2022 №256 «Про розгляд петиції» доручено управлінню економіки, промисловості та праці підготовити проект рішення міської ради «Про внесення змін до Положення про громадський бюджет Тернопільської міської територіальної громади, затвердженого рішенням Тернопільської міської ради від 16.06.2016 року № 7/9/6».
Міський голова С.В.Надал
Категорія
ІНШІПетицію підписали 317 осіб з 300 необхідних.