Оберіть вашу громаду

Created with Sketch. Скасувати
+ ще 460 громад!

Вимагаємо недопустити шантажу громади з боку приватних перевізників та реформувати систему громадського транспорту Житомира

Шановна в.о. міського голови, виконавчий комітет та депутати Житомирської міської ради.

На сьогоднішній день система громадського транспорту Житомира знаходиться в критичному стані та є на грані колапсу через шантаж влади міста та її громади одним з приватних перевізників.

Приватний перевізник ТОВ «Сав-Транс» та всі пов'язані з ним юридичні особи (наприклад, ПП «Шеріфф») є монополістом ринку автобусних перевезень на території Житомирської міської територіальної громади та обслуговує 7 з 14 автобусних маршрутів.

Таке становище дозволяє цьому приватному перевізнику диктувати свої умови щодо перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах та постійно вимагати від влади міста та громади підвищення тарифу на проїзд та змін умови своєї роботи. При цьому, перевізник виявляє небажання перевозити всі визначені законодавством пільгові категорії населення та обслуговувати певні автобусні маршрути, які здаються йому «збитковими».

Автобусні маршрути, які обслуговує даний приватний перевізник на більшій частині свого трасування дублюють відповідні маршрути електротранспорту, через що комунальний перевізник КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» (далі КП «ЖТТУ») не отримує значний відсоток доходу з продажу квитків.

Також існує суттєва різниця в тарифах на проїзд між електротранспортом та автобусами, через що КП «ЖТТУ» не отримує певний відсоток доходу та вимушене отримувати додаткові кошти з бюджету Житомирської громади для покриття збитків.

Комунальний перевізник КП «ЖТТУ» не отримує відповідної підтримки та розвитку, хоча міг би стати основою стабільної та якісної роботи всієї транспортної системи міста.

Враховуючи вище написане, ми як громада міста Житомира вимагаємо від міської влади:

1. Розірвати договори на перевезення з приватним перевізником ТОВ «Сав-Транс» та прямо пов'язаним з ним приватним перевізником ПП «Шеріфф» в разі порушення ним умов договорів на перевезення на автобусних маршрутах.

2. Розробити нову маршрутну мережу міста у співпраці з громадою, яка буде базуватися на використанні електротранспорту, як основного засобу перевезення пасажирів на маршрутах міста. Автобусні маршрути в мережі мають виконувати допоміжну функцію: підвозити пасажирів з віддалених районів міста, або з районів без покриття електротранспорту до магістральних маршрутів тролейбусу та трамваю.

3. Запровадити безкоштовну пересадку між всіма маршрутами комунального перевізника КП «ЖТТУ» (тролейбус, трамвай, автобус) протягом 60 хв з моменту першої валідації в транспорті. Це дозволить мешканцям міста ефективно переміщуватися містом без додаткового фінансового навантаження та без потреби з боку системи формувати мережу прямих маршрутів між всіма районами міста.

4. Зрівняти тариф на проїзд у всьому транспорті міста до єдиного стандарту незалежно від типу транспорту. Це є однією з вимог введення безкоштовної пересадки та дозволить комунальному перевізнику отримати економічно обґрунтований дохід з надаваємої ним послуги.

5. Провести нові конкурси на обслуговування автобусних маршрутів відповідно до оновлення маршрутної мережі. Крім стандартних вимог на основі законодавства України та інших регулючих цю сферу підзаконних актів, мають бути прописані наступні вимоги:

– Організатор перевезень в обличчі Управління транспорту і зв'язку Житомирської міської ради має централізовано розроблювати і погоджувати графіки руху, кількість рухомого складу та інтервали руху на всіх автобусних маршрутах;
– Допускати до участі в конкурсах лише відповідний по місткості, екологічним стандартам та комфорту рухомий склад, для недопущення на міські маршрути маломістких маршруток типу «Рута» і їм подібних;
– Визначити чіткі штрафні санкції за порушення будь-яких умов договору згідно законодавства;
– Пріоритет у розподілі маршрутів має віддаватися комунальному перевізнику КП «ЖТТУ».

6. Провести оцінку ефективності роботи незалежним аудитом (або в разі неможливості цього згідно законодавства, відповідно сформованою депутатською комісією) з інформуванням громадськості про стан перебігу та результат такої перевірки:

– Профільного заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Шевчука О.С.;
– в.о. начальника Управління транспорту і зв'язку Єрмакова М.М.;
– спеціалістів Управління транспорту і зв'язку та діяльності Управління в цілому;
– Директора КП "Житомирське трамвайно-тролейбусне управління" Лазарєва С.Ю. та керівного складу підприємства.

7. Оголосити відкритий конкурс на посаду начальника Управління транспорту і зв'язку та директора КП «ЖТТУ» з метою оновлення керівництва транспортної сфери міста та залучення компетентних фахівців, які зможуть ефективно реалізувати стратегію розвитку громадського транспорту міста та реформувати комунального перевізника.

Просимо Міську раду розглянути цю петицію та вжити невідкладних заходів щодо виконання вище описаних вимог.

Житомир заслуговує на якісний, доступний та стабільний громадський транспорт!

З повагою, Шайда Андрій. Громадський активіст в сфері міської мобільності та громадського транспорту.

Категорія

ТРАНСПОРТ ТА ДОРОГИ

Станом на 19 березня петицію підписали 310 осіб з 300 необхідних.

Переглянути список

Автор:

Шайда Андрій Романович

Початок збору підписів:

27 лютого 2025 р.

Оприлюднення відповіді не пізніше:

31 березня 2025 р.