Оберіть вашу громаду
Скасувати
+ ще 467 громад!
Висловлюй позицію.
Консультуй владу.
Впливай на майбутнє!
На жаль, у вашому місті ще не було подано жодної петиції, будьте першим:

Поки що жодна петиція не потрапила на розгляд
Перегляньте петиції та прискорте збір підписів
Остання відповідь
Розпорядження про відміну рішення виконкому #321 по нових тарифах водопостачання і водовідведення

НАЙДА АНДРІЙ МИХАЙЛОВИЧ
Авторці петиції
МИКИТИН Т.М.
Шановна Тетяно Миколаївно!
Виконавчий комітет Калуської міської ради повідомляє про те, що Ваша електронна петиція від 28.12.2024 щодо скасування міським головою рішення виконавчого комітету № 321 від 16.12.2024 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення комунальному підприємству «Калуська енергетична Компанія» Калуської міської ради на 2025 рік», яку 31.12.2024 підтримало понад 150 мешканців громади, розглянута.
Насамперед треба зазначити, що вищевказане рішення ухвалене виконавчим комітетом з дотриманням норм чинного законодавства, зокрема: пп.2 п.а ч.1 ст.28, ч.6 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», п.2 ч.3 ст.4 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.09.2018 № 239 «Про затвердження Порядку розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення» та протоколу засідання тарифної комісії від 05.12.2024.
Проєкт рішення виконавчого комітету «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення комунальному підприємству «Калуська енергетична Компанія» Калуської міської ради на 2025 рік» був опублікований у строки, які передбачені ч.4. ст.15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття) для можливості детального вивчення мешканцями та відповідного обговорення.
У відведений законом періодом на подання пропозицій, заперечень тощо скористалося 2 мешканців громади, які отримали на свої зауваження вичерпні відповіді. Одному жителеві громади надали можливість висловитися безпосередньо на засіданні виконкому під час розгляду питання про тарифи.
Врешті-решт, хочу подякувати всім активним мешканцям нашого міста – тим, які надавали свої пропозиції до ухвалення рішення, й тим, хто виявив бажання перевірити правильність розрахунку тарифів після їхнього затвердження.
Хочу наголосити й на тому, що ініціативній групі я як міський голова публічно (на пленарному засіданні міської ради) дав обіцянку надати всі можливості для ретельного вивчення питання формування тарифів на водовідведення та водопостачання та розглянути подані пропозиції. А якщо зауваження від ініціативної групи до нових тарифів виявилися б слушними та обґрунтованими, то КП «КЕК» та тарифна комісія обов’язково б ініціювали перегляд рішення про тарифи, бо в зниженні вартості послуг зацікавлені не переважна більшість мешканців громади, як зазначається в петиції, а всі без виключення, і міський голова в тому числі.
Однак, і на жаль, на сьогодні жодних конструктивних пропозицій або спростування обґрунтованості тарифів від ініціативної групи чи інших заінтересованих осіб на адресу міського голови НЕ НАДХОДИЛО.
Тепер про правові підстави вимог, що викладені в петиції.
«…від мера залежить, чи скористається він правом видати розпорядження про відміну даного рішення і чи вступлять в дію нові тарифи чи ні».
Зупинення рішень органів місцевого самоврядування, зокрема й рішення виконкому (як у нашому випадку) є наслідком правового реагування міського голови на рішення, що були прийняті радою, її виконавчим комітетом.
Щодо рішень виконкому, то таке право міського голови передбачено частиною 7 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» та п.6 розділу 8 Регламенту виконавчого комітету – в разі незгоди міського голови з рішенням виконавчого комітету ради він може ЗУПИНИТИ дію цього рішення своїм розпорядженням та внести це питання на розгляд відповідної ради.
Цим правом я скористатися не можу, оскільки немає правових підстав:
- проєкт рішення підготовлений та опублікований у визначені законом терміни;
- фахова тарифна комісія рекомендувала виконавчому комітетові затвердити подані тарифи на водопостачання і водовідведення;
- на зауваження до тарифів, які були надіслані протягом періоду обговорення, були надані вичерпні відповіді (повторних апеляцій від заявників не надходило).
- рішення ухвалене більшістю виконавчого комітету та набрало чинності з дня його оприлюднення (як передбачає чинне законодавство України) 17.12.2024.
Отже, вся процедура підготовки, обговорення та ухвалення рішення була дотримана згідно з вимогами чинного законодавства. І розпорядження про зупинення дії рішення «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» суперечило б закону.
Інший варіант – це СКАСУВАННЯ рішення виконавчого комітету радою як це передбачає вже згадана ст.59 Закону України про місцеве самоврядування», але й в такому випадку це буде порушенням норм чинного законодавства, бо п.15 ч.1 ст. 26 цього ж Закону передбачає, що до виключної компетенції міської ради є скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи Законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень».
Отже, якщо підсумувати, то на сьогодні Калуська міська рада може скасувати рішення виконавчого комітету лише в тому разі, коли воно є незаконним.
Водночас, для того, щоб переглянути «тарифне рішення» є 2 варіанти, які я пропонував публічно на засіданні міської ради 19 грудня 2024 року:
1. КП «Калуська енергетична компанія», тарифна комісія звертається з листом до виконавчого комітету щодо перегляду тарифів на водопостачання і водовідведення на підставі наданих обґрунтуваних зауважень від, якщо такі виявлені (на сьогодні не надходило жодних пропозицій ні до виконавчого комітету, ні до тарифної комісії);
2. Ініціативна група може звернутися в органи Держспоживслужби з клопотанням про перевірку встановлених виконкомом тарифів на водопостачання і водовідведення. При виявленні цим компетентним органом порушень і надання відповідного припису – наступні дії виконкому будуть спрямовані виключно в правове поле.
Міський голова Андрій НАЙДА